Midsommardikt

Midsommaraftons vind är hård,

båtarna guppa och kränga.

Människorna kämpa med segel och skot,

någon har tappat sin känga.


Midsommaraftons törst är stor,

människorna tjoa och tjimma.

Flaskorna töms en efter en,

någon går in i en dimma.


Midsommardagens morgon är tung,

människorna klaga och ångra.

Avlägsen gårkvällens lycka är,

återstår leda och att städa.


Av Tomas Karls

10 svar to “Midsommardikt”

  1. Va fint du skrivit! :) En man med många talanger!
    Trevlig midsommar!

  2. heaven Says:

    Tycker dikten var poetisk fin faktiskt….

    Sista raden bara…varför rimmade du inte i sista versen:)??

  3. tomaskarls Says:

    Tack Liza! I’m glad you liked it! :)

    När jag slog upp mina mörkbruna kl. 0600 i morse visste jag direkt att idag ska jag skriva en dikt som hyllning till den lycka o. ångest den ger folk av olika orsaker :)

    Tack Heaven!

    Sista raden, jag blev otålig o. kom inte på något bra ord. Jag kanske publicerar en ny version om jag kommer på något :)

  4. Jättebra!

  5. tomaskarls Says:

    Tack Kat! :)

  6. Tankesultanen Says:

    Jaha ja.. lite poet är du oxå mannen! Ytterligare en fjäder i hatten.. Kippis! :)

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Kippis! :)

  8. tomaskarls Says:

    Tack Kerstin! :)

  9. *tummen upp* :)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

