Ring, ring

Idag kommer jag att ha tudelade känslor för telefonen.

Dels kommer jag att önska att den ska ringa, o. att personen i andra änden av gsm-strålningen ska be mig komma på intervju för jobbet jag sökte förra veckan.

Dels kommer jag oxo att frukta att den ringer, eftersom personen i andra änden då kommer att gnälla om att jag ska komma på någå kundmöte till Bon Life.

Jag har nämligen ett inbokat till kl. 14000 idag, men kommer inte att gå. Dels för att jag helt enkelt inte har möjlighet o. dels för att jag inte vill. När jag tackade ja så hade jag en annan uppfattning om vad dom sysslade med. Antingen var det jag som helt missförstod, eller så ljög personen mig rakt i örat.

Jag vill inte ha något att göra med såna företag. Jag var på ett liknande möte en gång o. försäljaren var helt sjukt aggressiv, med försäljningen dårå.

7 svar to “Ring, ring”

  1. När är ”kl. 14000”? Är det finsk tid???

  2. Senor Tankesultanen Says:

    Moahahaaa.. lol.. asg.. MDR.. har du blivit lurad att gå med i NewSkin, Golden eller ngt annat trams!?? CARLOS!!! NÄR ska du lära dig?? Det finns inga snabba cash om du inte börjar sälja droger.. men då är risken stor i stället..

    Varför måste jag ange min e-post här? Nu kan du säkert snoka upp min e-postadress och se vem jag är.. :) Jag tycker inte om då du flyttar hela tiden.. Hoppas du får jobbet!!

  3. Tank: Jag vet inte vad det är du talar om för förkortningar, men jag vet att jag inte blivit lurad. Detta eftersom jag kollade upp företaget sen jag fått bekräftelsen, o. efter det beslöt mig för att inte gå. Jag avbokade faktiskt själv tiden igår efter att jag hade skrivit inlägget. Är jag inte schysst!!? Sen ringde dom efter en timme o. skulle boka en ny tid till mig. Då sa jag rakt av att jag inte är intresserad. Sen gnällde hon vidare o. jag måste säg med min strängaste röst ”Kiitos nyt ei vaan kiinosta”. Då kom det en lång suck o. luren i örat :)

    Jag vet att folk inte tycker om när jag flyttar ”hela tiden” (två gånger på två år). Men ni får leva med det. Förhoppningsvis är det den här bloggen jag kommer att dö på :)

  4. Tankesultanen skrev på din fd blogg att du byter blogg som andra byter kalsonger. Och du har alltså bytt 2 ggr på 2 år.
    Du borde ta ett privat snack med honom om detdär så där karlar emellan tycker jag.

  5. tomaskarls Says:

    Kat: Ha, ha… :) Tankis avslöjar sig så lätt :)

  6. Tankesultanen Says:

    Ja, riktiga karlar byter 2 ggr per år.. måste ju visa vilken karlakarl jag är då bloggören försöker insinuera att jag är en fjolla..!! ;)

    Golden sålde bla tvättmedel och sådant.. och NewSkin schampoo och liknande.. nätverksförsäljning helt enkelt. Med löfte om miljonlön efter ett år.. bra du tackade nej iaf, du är så duktig! :)
    Om du är intresserad har jag dock en annan lukrativ business som jag kan delge dig. Jobbet går ut på att sitta på ett fik i Gallerian mellan 9-17 och kolla ner på butiken nedanför.. men verksamheten tål inte dagsljus vilket kanske stör dig.. ;)

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Nä, det var inte alls något sånt…

Kommentera

