Fuck!

Jag börjar känna mig som den där personen i Bibeln som blev förvisad ut i öknen av Gud, för att vara utan internet i 40 dagar. Detta för att personen, vem det nu var, skulle lära sig något. Antagligen att frukta Gud. I mitt fall är det väl Elisa. Elisa vill lära mig att frukta Elisa.

Dom borde kanske tänka på att det, till skillnad från i Bibeln, finns fler gudar, typ Sonera. Frestelsen att konvertera blir större o. större för varje dag som går.

Inget nät hemma ännu alltså. Igår fick jag ett SMS där det stod att de arbetar vidare med att reparera felet. Vadå ”arbetar vidare”??? Håller dom på att dra en ny kabel mellan Hesa o. Vasa eller????

Nätet har varit nere i 5 dygn nu, and counting. Det ska bli intressant att se om Elisa drar bort den tid nätet inte fungerat från nästa räkning.

Det är alltså bibban i Vasa som gäller så länge….

9 svar to “Fuck!”

  1. Så är det dyrt med mobilt bredband i Finland?

  2. Maria – egentligen inte. Det kunde vara ett alternativ för Tomas, som bor i stan. Här på landet är tillgängligheten så begränsad och nätet så opålitligt att leverantörerna inte garanterar att det funkar :-/ jag som så gärna skulle surfa trådlöst.

  3. Hur jag än letat har jag inte hittat någon biblisk person som blivit förvisad ut i öknen för att vara utan internet i 40 dagar – and I should know! Vilken bibelöversättning läser du? ;-)

  4. tomaskarls Says:

    Maria: nej, det är inte dyrt. Men min ingenjörsinstinkt, som är obefintlig, säger mig att trådlösa anslutningar är labila o. opålitliga. Dessutom känner jag inget behov av att surfa trådlöst.

    Yvonne: Ja, ett alternativ skulle det vara. Men jag tror mer på ordentliga sladdar.

    Anni: Kanske var det inte internet då. Men någon var ute i öknen :) Jag läser den ”ironiska o. sarkastiska” översättningen :)

  5. Trådlöst bredband fungerar ok i stadskärnorna, och lämpar sig bra för sporadiskt surfande med telefonen som t.ex. nu när jag läser o kommenterar från spårvagnen. För nåt snabbare och pålitligare är wlan eller trådnät det som gäller. Håller tummarna för dig med kampen mot gudarna, tur att du hittat oasen på bibban :)

  6. tomaskarls Says:

    Janne: Det var lite den uppfattningen jag hade oxo, att det måste vara en tråd som går ut från huset.

    Kampen mot Elisa guden tycks vara vunnen för den här gången iaf :)

  7. Ok, här funkar mitt mobila tele2 bredband utmärkt när jag är borta! Och inte är det dyrt heller… företaget pyntar :-D

  8. Evangelium enligt Tomas Tvivlaren. *flin*

  9. tomaskarls Says:

    Maria: Jahaaa, inte så dyrt när företaget betalar :)

    Anni: Det lär ju finnas ett Tomasevangelium, har jag hört. Men det kom inte över nyhetströskeln till Bibeln :)

Kommentera

