Tidsfördriv

Som bekant blev det en smärre chock när internetanslutningen dog förra torsdagen. Speciellt som jag inte har något spikat program på dagarna för tillfället.

Så vad fyller man den tomma tiden med då, den tid som annars skulle spenderas på nätet?

  • Till morgonkaffet letar man igenom soptunnan för reklam o. returpapper (den inne hos mig förstås) för att hitta något att läsa, i stället för att kolla igenom nättidningarna o. de vanliga bloggarna på nätet. Reklamen plöjer man snabbt igenom. Men jag hittade oxo lite tyngre litteratur i form av Kyrkpressen (!).
  • Man kollar på DVD. Jag hade en ond aning om att felet skulle vara längre än några timmar, när jag gick in till stan i torsdax. Så när jag fick syn på första säsongen av House, så slog jag till. House är den enda av dagens TV serier som jag orkar se mer än ett avsnitt av. Jag tror att det beror på att jag bra kan identifiera mig i hans sarkasm o. ironi.
  • Man spelar dataspel. Jag spelar inte överhuvudtaget dataspel annars. Men i fredax fick jag ett infall att köpa ett dataspel, till. Jag köpte ju faktiskt ett i våras. Men det har jag inte spelat många gånger. Europa Universalis: Rome, heter det. Spelet är ett så kallat strategispel. Här är det på sin plats med en varning. Spelet är kraftigt beroendeframkallande! Inte så där vid första kontakten, eftersom det är så otroligt komplext. Men fan när man har börjat få lite koll på saker o. ting, då är man fast.

Att sånt….

Spelar: John Finns’ Wife/Nick Cave

7 svar to “Tidsfördriv”

  1. Tror jag har sagt det tidigare men jag blir alltid vansinnigt irriterad när jag tittar på den serien eftersom jag aldrig lyckas ställa samma/rätt diagnos. Å andra sidan måste det ju betyda att jag är smartare och inte fullt lika knäpp eller så tvärtom. Äsch. Skämt åsido, jag är svag för mr House, det är jag.

    Tur att det var en sådan soptunna, fick en liten chock där först…

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Jasså, jag brukar alltid veta vad det är efter första tio minuterna :)

  3. OK, jag ringer dig nästa gång jag beh konsultera någon :)

  4. Om jag hade så där mycket tid över så skulle jag ha den tid som du skyllde på var en dålig ursäkt ;-)

  5. j. Tidsfördriv utan YouTube och bloggen? Ja, vad göra? dataspelslösningen är nog helt adekvat, vill jag påstå. Själv hållr jag på och spelar igenom Grand Theft Auto Vice City och San Andreas. Lite sådär sporadist och när andan faller på. Finns inget bättre.

  6. Tankesultanen, som gör sig redo för krig.. ;) Says:

    Spelar du dataspel?? A TON age?? Ah mon Dieu.. ;)

    Imorrn är det 080808.. stockholmarnas dag!! PARTYYYY!!!! :)

  7. tomaskarls Says:

    Kat: Fast kom ihåg att jag kanske bara hade tur när jag gissade :)

    Maria: Ha!! :)

    Propaganda: Ja, man blir lite konfys när det mitt i allt står i rutan att ”Anslutningen är bruten” :)

    Tank: Ja, fast det är väldigt sällan :)

Kommentera

