Konstens natt

Man kan fråga sig varför det heter ”Konstens natt” (intressant att man meddelar att Konstens natt blev en succé, när den i skrivande stund ännu pågår). Evenemanget pågår under kvällen, o. så värst mycket konst finns det inte. Det är inte konsten som drar till sig uppmärksamheten iaf, utan kommersen med krimskramset.

Den här krimskramskomersen har nästan tagit över alla folkfester nuförtiden. Ska det vara folkmusikfestival i Pargas, så kan man ge sig fan på att det står någon o. säljer såna där långa äckliga godissnören o. någon står o. lagar mat från Långtbortistan. Bland stånden kan man kanske skymta någon som felar (spelar fiol).

Sen är Konstens natt oxo ett politiskt forum, speciellt nu för kommunalvalet kan jag tänka mig. Jag såg ett tält med Keskustapuolue o. ett med Sfp. Sfp delade ut gratis ballonger åt folk, o. det slog mig att Peter Ahlbäck borde få en sån ballong, så skulle han kanske inte vara så arg på Sfp längre.

2 svar to “Konstens natt”

  1. Men du var väl och tittade på när vi dansade samba, hoppas jag? Jag brukar tyvärr inte hinna se på så mycket annat, så jag borde väl inte uttala mig, men jag har nog förstått att det bjuds på en hel del i konstväg, alltså om man tänker på musik, dans, utställningar, performance osv. Det känns som att det pågår någonting i varje hörn och varje buske, tycker jag, när man passerar förbi. Och t.ex. många lokala förmågor typ ”källarband” har en stor chans att få publik och få visa upp sig en sån här kväll.

  2. tomaskarls Says:

    Yvonne: Ja, det var kanske jag som missade allt det då pga kommersen…

Kommentera

