Konstig natt

Ibland kan man bar inte sova. Det händer inte så ofta nuförtiden, men nu händer det

Jag låg en stund i sängen o. stirrade i mörkret, men tankarna snurrade o. jag var klarvaken. Lika bra att stiga upp då. Man kan ju alltid surffa lite.

Imorgon sparkar OS-spektaklet igång då. Jag bryr mig inte men man kommer ju inte undan det fast man skulle försöka. Jag kom på mig själv med att sitta o. läsa sportsidorna i Hbl idag. Det var kunipojken Toffe Herberts som hade skrivit om simmaren Michael Phelps (antagligen felstavat, men jag orkar inte kolla, klockan är snart 2) från USA. Han förväntas ta en jävla massa guld, o. nu undrar ett helt jordklot om han ska klara det. En stor grej i artikeln var oxo att han (Phelps) hade haft mustasch (antagligen oxo felstavat) på presskonferensen.

Jag känner mig inte riktigt hemma i mitt nya blogghem ännu. Speciellt kommentarerna flyter ihop o. ser mer ut som en hel texmassa. Det finns en massa olika teman, utseenden, som man kan välja. Jag måste gå igenom dom för att se om jag hittar något som kanske vore mer ”jag”.

Före jag gick o. lade mig för att inte kunna somna hade jag två föreläsningar i medicin med Dr. House. Ämnet för den ena var naftalinförgiftning o. för den andra rabies. Nu kan jag alltså ställa diagnos på dessa två åkommor om någon i min närhet drabbas.

Jag sitter här o. försöker trötta ut mig genom att skriva. Det lyckas inte. I stället blir jag bara hungrigare o. hungrigare, vilket är ett problem eftersom ingen har handlat något idag.

Äh…

5 svar to “Konstig natt”

  1. Naftalinförgiftning och rabies… Ja jisses. Sitter här och ler för mig själv. Ja, inte åt din sömnlöshet förstås utan just åt diagnoserna. Ser framför mig hur manusförfattarna letar fram de absolut mest osannolika och sällsynta sjukdomarna i ”boken” och riktigt gnuggar sina händer.

  2. Blev tillfälligt avbruten av en ung dam men fortsätter:

    Pröva att lämna bort House före läggdags ikväll, kanske det hjälper. Se något urtråkigt, sövande istället. Kommer tyvärr inte på ngt bra ex just nu…

  3. Kan man inte sova kan man lika gärna kliva upp. Jo! Testa något annat tema. Man får mycket tydligare avgränsningar med en del andra. Det finns som sagt mycket att välja på. :-)

  4. tomaskarls Says:

    Kat: Det skulle ju bli en tråkig serie om folk kom in med blindtarmsinflamation :) Det är inte House som orsakar sömnsvårigheter.

    Yvonne: Nå, vad säger du nu då?!! :)

  5. Snyggt säger jag! :-)

Kommentera

