”Sunt förnuft”

Man slutar inte att förvånas över vad dom här jenkkarna hittar på. Nu ska lärarna börja bära vapen i skolorna.

Några tokstollar menar att det borde vara så i hela landet, o. att det skulle minska på antalet skolmassaker. Det tycks vara den amerikanska logiken, mera vapen betyder mindre skjutande.

Ska dom månne bepansra katedern oxo, så att läraren o. eleverna kan ha ställningskrig?!

Rektorns bössa??

2 svar to “”Sunt förnuft””

  1. ”Amerikanska logiken.” I min spaning har jag upptäckt att ordet LOGIK är det ord som nu står på tur att missbrukas och förlora sin egentliga betydelse. Idrottsfolket brukar säga att det är logiskt att vi vinner därför att vi vann mot dem förra gången och nu har de sin bästa spelare skadad.
    Mycket otyg har sitt ursprung i idrotten och osunt överdrivet idrottsintresse.

    I dag i Sydins ledare förekommer också ordet logik på ett sätt som jag reagerade på. ”Det är logiskt att frakten prioriteras.”

    Gör något åt det du Tomas som har kontakter i tidningsvärlden.

    Sänder med en länk om logik. http://web.abo.fi/fak/hf/filosofi/HRlogik/kapitel3.pdf

  2. tomaskarls Says:

    hsg: Du har säkert en point där. Samtidigt måste man ju komma ihåg att vi inte pratar eller skriver på samma sätt nu som för 50 år sedan. Språket förändras, o. har så gjort i alla tider.

    Jag håller med om att mycket otyg kommer från överdrivet sportintresse :)

    Jag är rädd att du överskattar min makt i den finlandssvenska medievärlden, ännu iaf :) Men jag lovar att se upp med ”logiskt” om jag skriver något mer i tidningen någon gång :)

Kommentera

