Gud JO anmäld II

Gomorron alla som kommenterat om Gud o. Jo, o. alla andra oxo förresten!!!

Jag hinner inte svara på alla kommentarer just nu. Men igår när jag gick o. lagt mig, så slog det mig hur ihåligt den här anmälarens argument är.

Han jämför handen med halvmånen o. judestjärnan. Det är lite att förenkla verkligheten, OM jag inte har missat något vesäntligt.

Hade det varit ett kors man ska trycka på för att komma säkert över vägen då skulle den här jämförelsen ha varit relevant, men en hand….

Nä, fast jag själv inte är religiös, så tycker jag nog att det här är himla löjligt.

6 svar to “Gud JO anmäld II”

  1. ”– Handens betydelse är ”Det finns bara en väg till Gud och det är genom Jesus Kristus”, berättar vd Jan Lund.

    Att gemene man självmant ska komma att tänka på detta kan verka lite långsökt men på Prisma Teknik har man en plan:

    – Vår tanke är att, så småningom, när handens betydelse med hjälp av media och planerad reklamkampanj blir känd, så kommer folk automatiskt att tänka på Jesus när de använder signalen.”

    Bara för att två symboler är lika i sin utformning så betyder inte det att betydelsen är den samma, i detta fallet så har företagets vd gått ut med sin religiösa agenda i media.
    Visst detta må vara ett ilandsproblem men vad anser du att man ska göra? ignorera alla småfel i samhället?

  2. Gud är ingen gubbe. Det är ett system med hela universum och naturlagarna som råder över allt och över alla. Vi kan kalla det för Gud om vi vill. Bryter vi benet så lappar naturens krafter ihop det igen. Är vi onda mot våra medmänniskor får vi vårt straff så småningom. Människan har inte varit så bra på systemtänkande i gångna tider utan tänkt att det måste vara någon vis man som tänkt ut allt då det fungerar så fantastiskt bra. Hur allt från början uppstått ur intet kan vi inte veta och inte förstå. De skriftlärda skrymtarna ger jag inte mycket för. Det gjorde inte Jesus heller finner man om man läser bibeln.

  3. Handen är ju ett så subtilt budskap att ingen oinvigt uppfattar det, vilket förstås gör den både okontroversiell och fullständigt meningslös.

  4. tomaskarls Says:

    Andreas: Såna här saker anser jag att man ska ignorera, ja.

    hsg: Så ser jag på det oxo. Människan har skapat Gud(arna), inte tvärt om.

    Populisten: Jo, jag tycker oxo att handen är ganska ofarlig.

  5. Det här hör inte alls hit. Men jag la in en bild i min blogg som du kanske vill se? Eller så inte :) Passerade idag med kameran till hands och tänkte att det har skett en förändring jämfört med de senaste 25 (???) åren…

  6. tomaskarls Says:

    Orange: Jo jag kollade… Det händer saker :)

Kommentera

