Om jobbsökning

Det här intensiva jobbsökandet på dagarna börjar sätta sina spår.

Inatt drömde jag om att söka jobb, närmare bestämt om att jag var på en sån här testdag som ordnades av ett stort företag som finns här i nejden.

Det var massvis med folk o. alla tittade snett på varandra. Testen var inga vanliga test, de var bland annat i stil med dom uppgifter som förekom på TV-programmet Fångarna på Fortet. Ett test var att man blev överfallen bakifrån, o. idén var att se hur man reagerade. Jag gav igen åt överfallaren tills han låg på marken. Sen visste jag inte om det var bra eller dåligt. Borde man kanske ta all skit för att få jobbet? var det det som var testet?

Sen vaknade jag av ett test där en massa människor skulle krypa i en smal tunnel som blev smalare o. slingrade sig. Sen när den var jättesmal o. man väntade sig öppningen bakom nästa krök, så kom väggen emot o. det började sippra in vatten. Jag var först in, alltså sist ut, o. hade en massa människor bakom mig som skulle backa ut genom den smala o. vingliga tunneln innan jag kom ut. Antagligen ett test hur man klarade stressiga situationer.

Drömmtydning anyone??!

5 svar to “Om jobbsökning”

  1. Den första drömmen betyder nog att du kan vara konkurrenskraftig och klarar dig bra mot medtävlande. Först in sist ut, så fungerar ju anställningstryggheten i arbetslivet. För att vara först in måste du vara grundare av företaget. Du skall helt enkelt tänka på att starta eget.

  2. Jag tror bara att du är lite stressad över livet just nu. Hjärnan bearbetar det om nätterna.

  3. tomaskarls Says:

    hsg: Ingen dum tolkning….

    Maria: Det kan man nog säga att jag är….

  4. Jag tror nog att drömmen var ett gott tecken på att du står på dig och inte ger upp trots motgångar och medtävlare!

  5. tomaskarls Says:

    Yvonne: Vi ska hoppas det!

Lämna en kommentar