Sopranos II

Ok, Maria har en point. Jag ÄR ju egentligen ingen surpuppa, men jag ser ut som en sån på de flesta foton…. Här är ett gladfoto :)

17 svar to “Sopranos II”

  1. Plötsligt ser även t-shirten bättre ut! :-)

  2. Tankesultanen Says:

    Hej Glader!! Plötsligt skulle man tro du inte ens fyllt 30.. men VEM är det du önskar mörda med blicken på bild3!??!? ;) Hur går det med jobbsökandet? Fått napp ngnstans? Silja Line söker ju iaf personal till den molnige om inte annat.. kanske kan vara ngt medan du söker annat. Du får ha en bra sabbat!!!! :)

  3. Det påminner mig om när du hade ett foto på dig där du hade en ny halsduk och jag frågade om den pickas då du ser så bister ut :)

  4. tomaskarls Says:

    Anni: Jasså även den!? :)

    Tank: Inget mördande här inte! :) Inget jobbnapp heller…
    Inget mer Silja för mig…

    Kat :)

    Yvonne: Ja, ja, jaaaa…. :)

  5. Ja den glada uppsynen skall du ta på dig och gå rakt in till chefen på det företag där du vill bli anställd och säga. Hej, jag tänkte börja jobba här. Jag brinner av lust att göra sådant som behöver bli gjort. Lön och betalning är inget problem. Det tar vi sedan då ni fått se vilken nytta jag kan göra för företaget.

  6. tomaskarls Says:

    hsg: Ha, ha… First thing monday morning!!! :) Tror du att det är en för- eller nackdel om jag har Sopranos t-shirten, o. blir igenkänd som en politisk ”konspiratör”?? :)

  7. JAAAAA! Så där ska du se ut. På alla bilder framöver och i livet och se vad som händer, hur du blir bemött då. Testa.

  8. tomaskarls Says:

    Maria: Ska göra det… :)

  9. Tänkte du på det först nu? Som seniorkonsult kan jag säga: Det beror på vilket sorts jobb du söker. Armanikostym och t-shirt passar inte alls om du skall söka inom finansvärlden eller som marknadschef på Värtsilä eller Vacon som är två Vasaföretag riktigt i världsklass. ABB är också ett mycket bra bolag och deras Finlandsverksamhet i går bäst. Söker du däremot något skrivjobb får du lov att klä dig i manchester både till kavaj och till byxor. Din besudling av Sopranos har ingen inverkan alls inom industrin men kan kanske vara till fördel om du söker t.ex. till Vasabladet. Tänk stort och akta dig för att bli insnöad i byapolitiken. Var en konsekvent och god liberal. Bättre än Sfp. Har du kollat med Sopranofamiljen om de kan hjälpa dig med några kontakter till arbetslivet

  10. Looking good! :) Både skjortan o du:).

  11. Jag har ett skrivbordsjobb och sitter mest i mina Fristadsbrallor, topp och kängor med stålhätta.

    Har även dom på kundmöten. Jag är inte mina kläder. Min hjärna är jag.

  12. Pippilotta Says:

    Där har vi killen med choklad i ;) Måste bara inflika apropå jobbsökande att RG-line finns väl kvar i Vasa ännu? Eller så kunde du kanske (har tänkt allvarligt på dethär) använda dina sommelier-kunskaper. Skulle tro det fanns massor med möhippor, syjuntor, herrklubbar, arbis matlagningskurser etc etc som kunde njuta av dina kunskaper. Du kunde antingen kalla din firma ‘Tomas vin och sånt’ eller ‘Tomas bubbel och babbel’ (det är bara att välja). Detdär vin och sånt hämtade jag inspiration till från min forna hemstad där det åtminstone fanns en frissa som hette ‘Hår och sånt’ (jag undrade alltid vad detdär sånt stod för). Om jag inte minns fel (eller så är det önsketänkande, så att jag kunde skriva om det här) fanns där också en massör som knådade under namnet ‘Knåd och sånt’. Eller nåt sånt.

  13. Tankesultanen Says:

    Exakt. Pippilotta är helt på rätt spår. Konsult inom vin och sånt! Ibland känns det som att du inte ens försöker använda dig av alla de kunskaper du har. Du är ju ämnad för ngt större.. det visste jag ju redan på 90-talet! :) Annars kan vi kanske starta en redovisningsbyrå tillsammans?? Jag har funderat lite på det.. och du ÄLSKAR ju redovisning.. ;)

  14. tomaskarls Says:

    hsg: Jag ska tänka på det… :)

    Lilli: :)

    Maria: Ok…. :)

    Pippilotta: Det var inte igår man såg dig här! :) Dra vinprovningar på syjunttor, tjaaaaa…. :) Jag tror att min vinfirma skulle heta ”Dekadens” :)

    Tank: Hmmmm… :)

  15. Det buspojksleendet kan nog smälta is…

    :)

  16. tomaskarls Says:

    P.K: Tssss…. :)

Kommentera

