Nummer tio, o. tre koppar kaffe

När jag ändå är inne på ämnet bloggnostalgi ska jag berätta att jag just, för 3 minuter sedan, märkte att min gamla blogg är den tionde mest lästa genom tiderna på bloggenpunktfi. Det är inte utan att man känner ett sting av stolthet i bröstet när man oxo beaktar att jag inte bloggat där sen mitten av februari.

Jag har just dragit i mig tre koppar kaffe. Kaffestunderna framför datorn är dagens höjdpunkt. Den första infaller på morgonen, mellan uppvaknandet o. frukosten, o. den andra på eftermiddagen efter hemkomsten, ca. kl. 1530. Det finns tillgång till kaffe på ”dagiset” oxo. Men jag brukar undvika att pimpla kaffe där, eftersom det tar bort njutningen av den senare kaffestunden. Det gäller att se pärlorna i vardagen o. ta vara på dom :)

9 svar to “Nummer tio, o. tre koppar kaffe”

  1. *muttrar*
    Du är tillochmed före mig fast jag sliter och släpar där nästan dagligdags…

    3 på raken?!!

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Du måste skriva inlägg som är mer kontroversiella, som väcker uppmärksamhet, så att folk klickar in fler gånger o. kollar att ”skrev hon verkligen det?” o. så kommer kommentarerna o. folk klickar in för att se vad folk skrivit. På det sättet får du många klick o. många kommentarer, o. hamnar på topplistorna, tänkte jag nästan säga. För dom är ju borta nu oxo såg jag.

    Du borde skriva inlägg lite mer i den här stilen :)

    http://pmnilsson.wordpress.com/2008/08/24/jessica-zanden-och-cecilia-gyllenhammar-om-carl-hamilton-sluta-las-guillou-alska-istallet/

  3. Men jag har ju skrivit OM den där artikeln, räknas inte det?
    Inte fick jag så värst många kommentarer heller märkligt nog.
    Artikeln är också märklig.

    Frågan kvarstår: 3 på raken?!!

  4. Blev inspirerad av ditt kaffesnack så pass att då jag var till centrumet beställde jag en caffé latte. Försökte göra som tjejen som satt där vid ett bord och läste läxorna. Jag drack långsamt, rörde om i det höga glaset med den långa skeden, lät bli sockret och försökte njuta av den rena kaffesmaken. Det var faktiskt väldigt gott men kostade mig 28 Skr. Det var upplevelsen värd. Det händer så sällan. Men ett 500g kaffepaket kostar 24 Skr.

  5. tomaskarls Says:

    Kat: Men det går inte att åka snålskjuts på andras kontroverser, speciellt om man inte håller med. Du måste hitta dina egna brandfacklor :)

    O. vad är det här? Ett förhör? Det beror på vad du menar med ”på raken”. Tre koppar kaffe på ca. 20 min. Kalla det sen vad du vill! :)

    hsg: Låter nice :) Ja, det är bra vinst på kaffet. I Helsingfors kostar en vanlig kaffe, alltså inte en avancerad latte som du drack, 2,50 euro. Huvudlöst!!

  6. Jag hade inte tänkt bry mig i de där listorna, men nu gjorde du ju mig nyfiken. Jag ligger på plats nr 31! Det känns inte illa :) Annars, apropå det där med vad man får mest läsare för (med hänvisning till Kat-vännens kommentarer här) jag kanske har sagt det här förr, men jag har aldrig varit så ”het” som när jag skrev ett inlägg om kondomer. Det var tydligen en lockande rubrik…. om jag tycker att jag får för få läsare kanske jag borde gå över till att beskriva olika preventivmetoder? Inlägget var nämligen helt sakligt…

  7. Känner mig snäll och timid just nu så jag kommer inte på någon brandfackla.
    Inget förhör men jag håller på att ställa om hjärnan till jobbtänk. Just nu tänker jag på hur din ventrikelslemhinna sannolikt ser ut.
    Så Yvonne har skrivit om kondomer, det har jag faktiskt missat. Blir onekligen litet nyfiken. Kanske du (Yvonne) får ta en favorit i repris :)

  8. Fast på tal om allt och inget så baseras ju hela artikeln du länkar till esther perels bok ”vill ha dig”, en bok som alla i relationer borde läsa och begrunda.

  9. tomaskarls Says:

    Yvonne: Kondomer relaterar ju till sex, o. sex säljer. Det vet alla rubriksättare på tidningarna. Såna är vi människor.

    Kat: Jasså den….

    Maria: Ok…

Kommentera

