Bröllop II

När man kommer hem halv tre på natten efter ett bröllop så måste man ju förstås knäppa på datorn.

När jag ändå är här tänkte jag passa på att meddela att båda sa ja, utan att darra på rösten.

Ett riktigt bra bröllop var det. Det är länge sen jag skarattat så mycket som jag gjort ikväll.

16 svar to “Bröllop II”

  1. Tankesultanen Says:

    Var det för att du var überpackad som du garvade hela tiden?? ;)

    Vad säger du om att inleda en tradition värd namnet? BACKLÖRDAG! En av mina kollegor har i 26 år kört samma tradition. En back straköl och en hink är det enda som behövs. Första timmen måste alla dricka 5 öl. Den som sedan blir klar först med alla 25 och spytt minst är vinnare. Mitt på dagen spelar de nakentennis och springer sedan näck genom byn till vattnet.. en av många programpunkter. Förra året blev kollegan klar vid 02 på natten. Kan tänka mig att det vore ett vinnande koncept uppe i Pampas helvetesmörker där alla är självmordsbenägna.. *ironi* ;)

  2. Tank: En back starköl låter som en lätt förcoctail :)

    Nä men allvarligt talat, så var jag nästan nykter när jag kom hem. Inte riktigt, men nästan. Jag skrattade av helt andra orsaker.

  3. *gapskratt* Nädu, Tankie-darling! Det där är bara en mildare variant av ett tidigt förstadium till en riktig pampesisk bastukväll!

  4. Anni: Tankesultanen tycker att en back starköl på en kväll är att supa till!!! :) Ha, ha, haaa…. Tillåtmig småle!! :)

  5. Det som Tankis beskriver låter ovärdigt för en riktig karl. Spy och springa naken. I min ungdom i Pampas gällde det att dricka men inte bli full och larvig. ”Kva faan je et i fyllon” fick man höra då. Vi hade som förebilder legendariska män som kunde sitta en hel söndag på krogen och dricka öl och resonera sakligt och inte gå på toaletten och pinka förrän efter 12 flaskor. Om vi skrattade så var åt dråpliga berättelser och inte för att vi var berusade.

  6. Ja, jag menar… var har vi polisen? Brandkåren? Ambulansen? Räddningshelikoptern? Blåbandsföreningen? Frälsningsarmén? De lokala politikerna…?

    DOM MÅSTE JU OCKSÅ FÅ VA ME’ PÅ FESTEN, TANKIE!

    Så gör vi i Pampas. Sedan släpar vi oss hem i framstupa sidoläge – med hjälp av ögonbrynsmuskulaturen. *flin*

  7. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Ja, det var vad jag tänkte mig om er pampeser.. men jag ville ju inte skriva vad jag trodde/visste var sanningen.. för nej.. då blir man kallad för rasist och SFP-hatare och bondefientlig och.. ;) .. förresten Annie-luv och Carlos the King, vilken sort rekommenderas i Pampas mot svår nästäppa och halsont??? Tankesultanen har blivit sjuk och kommer att halshuggas av chefen om jag inte uppenbarar mig på jobbet imorrn.. :(

  8. Annie-luv rekommenderar nytt jobb och ny chef. :-)

  9. suck å stön va du flyttar din blogg hela tiden.. men ja följer troget efter:) men nu måste ja lägga in ytterligare en länk till min blogg: tomas nyaste:) hahahaha:)

  10. hsg: ”Ovärdigt” var ordet!!

    Anni: Nåt sånt, jooo…

    Tank: Nästäppa o. halsont, är det att vara sjuk??

    Men Fia!!!!!!! Har du inte varit in på min nya blogg förrän nu?????!!!!! :) Du kan ju ta bort dom gamla länkarna :)

  11. nehepps, d kan ja ju inte göra.. ifall du skriver emot dej själv nångång eller nåt, å ja ska leta fram bevis..öh.. e lite yr i huvu idag som du kanske mäker. Å nej, jag måste erkänna att jag varit oerhört lite på datorn det senaste.. ha ju knappt orka va in på min egen blogg heller. men ja vet: fyy på mej! hur ska jag kunna gottgöra dej?

  12. Tankesultanen, hög på värme.. Says:

    Nu har jag 38,5 i feber oxå.. är jag sjuk NU då, macho-Carlos!? Macho? Carlos? Finns det ngt femininare än en man med örhänge och tatuering!? ;) Tatueringar tyder bara på en konstnärlig sida.. sååå feminint..! :)

  13. Kvicknar till liv plötsligt:

    Vill se bildbevis på tatueringen.

  14. Stackars Tankie-honey! VISST är du sjuk nu! Puttenutt! :-*

  15. Tankesultanen Says:

    Bra att du tycker så Annie-luv.. för är synd om mig ju.. ;( Kommer att stanna hemma hela dan och ha sååå tråkigt.. och så måste jag ta hand om mitt barn på distans idag.. Arme man! Finns inget så bedrövligt som en riktig karl som är riktigt sjuk.. :)

  16. tomaskarls Says:

    Fia: Jag ska fundera på det där hur du kan gottgöra mig :)

    Tank: Ja, det finns det verkligen! :)

    Kat: Det vill många, men är få förunnat :)

    Anni: Han har säkert hostat flera gånger :)

    Tank: Oj, har du tråkigt oxo?! :)

Kommentera

