Söndag morgon

Klockan är bara runt halv tio ännu o. jag har varit vaken sen åtta.

Jag gillar inte söndagar. Det har jag sagt tidigare. Jag vet inte vad det beror på, men jag har hört att det är ett ganska vanligt fenomen. Det känns som att man mitt i allt befinner sig i ett vakum. Ingenting, eller väldigt lite, händer på söndagar.

Därför vore det bra om man kunde sova bort en del av dom. Sådär till en elva tolvtiden ungefär. Men det är omöjligt om man inte hänger på nattklubb till fyra kvällen före, o. vem orkar hänga på nattkubb till fyra?

Ett annat alternativ vore att skaffa sig en hobby som skall utövas på söndagar. Vad kunde det vara månne?

Vädret ser iaf väldigt bra ut. Jag tror att jag ska ta min Tunturi o. cykla en sväng. Kanske över sundombanken o. ditåt?! Eller så åt något annat håll. Få lite motion helt enkelt. Det skulle inte skada den här slöfocken.

4 svar to “Söndag morgon”

  1. Tankesultanen Says:

    Det där med träning tycker jag låter som en suverän idé! Se på mig, styrketränar 2 ggr per vecka.. och ser ut som en havande man.. ;) Behövs mycket mer träning än så..

    Förr gillade jag inte heller söndagar men sedan jag flyttade till Sthlm är det noll skillad på söndagar och andra dagar.. allt är lika öppet och då passar man alltid på att fika eller susha med ngn polare. Idag är det t ex dags för mig att köpa svartbröd utanför Vasamuseet och att besöka Den Molniga då den anlöper hamn. Hoppas du haft en bra sabbat! Nu skall ajg jalla! :)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Ska du bli av med extra kilon, så ska du inte i första hand styrketräna. Träning är bra på många sätt, men ska man bli av med extra kilon så är det annat som gäller.

    Det är en klar fördel med att bo i en större stad. Där finns det puls oxo på söndagar.

  3. Om det inte vore så Opassande för en gift dam att ta med sig en ungkarl ut till skären kunde du ha cyklat till Petsmo i stället och följt med mig till sjöss :)

  4. tomaskarls Says:

    Yvonne: Ja, det skulle nog ses som opassande. Då skulle det ha blivit fart på ryktena!! :)

Kommentera

