Bulla

Någon som är sugen på en Berlinermunk?

Läkaren o. psykologen med dotter var just ut på kaffe. Jag hade förstås stått o. bakat hela eftermiddagen för det här tillfället, o. nu blev det en munk extra. Så det är bara att komma in via o. mumsa den i sig :)

Dottern frågade om jag hade några leksaker. Det hade jag inte, inte några som passade åt henne iaf. Det slog mig vilket tydligt ålderstecken det här var för mig, lite som att upptäcka sitt första gråa hårstrå. Det borde finnas leksaker att tillgå nuförtiden när mina jämngamla, o. ibland yngre, bekanta hälsar på.

Jag borde skaffa en uppsättning leksaker. Fast det tar väl inte så länge tills det duger med datorn o. internet så att barnen kan logga in på någon chattsida, tiden går ju så snabbt.

10 svar to “Bulla”

  1. Hur många kubikmeter leksaker vill du ha i utbyte mot den där bullen? *flin*

  2. tomaskarls Says:

    Anni: En kubikmeter leksaker räcker :)

  3. Osorterade eller kategoriserade enligt lämplighet i förhållande till ålder? (Några vuxenleksaker ingår dock INTE i utbytet!) ;-)

  4. tomaskarls Says:

    Anni: Nä, dom behöver inte vara sorterade i åldersklasser. En kubik osorterat blir bra, så finns det något åt alla :)

  5. På tal om ålderstecken: träffade en bekant idag, litet äldre än mig. Fick reda på att hon är mormor, eller om det var farmor, redan… Kändes onekligen märkligt…

  6. Kat: Ännu värre :)

  7. :) Kat: en av mina tidigare arbetskamrater blev mormor när hon var 39…

  8. bulla e gott, men int dom där… men när ja va liten sku ja alltid envisas å ”bejs” lös en sån på fredagarna när jag va å handla me mamma. oftast slutade diskussionerna till min fördel. för att sen komma hem och konstatera att dom inte alls va så goda som jag hela tiden föreställde mej. så jag petade gladeligen av den rosa glasyren å käka upp den. för att sen till pappas fördel lämna resetn av bullan:)

  9. tomaskarls Says:

    Fia: Otacksamma unge!!! :) Jag kan nästan höra ditt gnäll när du berättar om ditt ”beijsas” :)

    Förövrigt är det pomada, inte glasyr, säger besserwissern Tomas :)

  10. muhahahahahaha… int kan man ju ha koll på allt å va på topp hela tiden heller:)

Kommentera

