Hola!

Buenas tardes alla läsare!!

Jag kom just från första lektionen av min arbiskurs. Kursen heter Solo en Español, en muntlig kurs i Español alltså. Muntlig i den meningen att den inte inehåller grammatik, utan att det ska snackas o. lyssnas.

De todas formas, så var det uppfriskande att höra klingande äkta spanska igen. Äkta i den meningen att det talades av en infödd spanjorska. Bara att höra språket på det sättet väckte många minnen.

Men joder, va mycket jag har glömt! Spanskan har rostat igen ordentligt under de 7 år som gått sen jag var där. Men nu ska det rostbehandlas här!!! Jag blev så ivrig att jag anmälde mig till en grammatikkurs som går på tisdagar.

3 svar to “Hola!”

  1. Rodnar över ditt språkbruk :)

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Jasså…

  3. Nåja, inte rodnade jag så värst. Däremot googlade jag och lärde mig ett nytt användbart uttryck att ta till vid behov.

Kommentera

