Har någon sett min läderjacka?

Ett problem med att flytta är att vissa saker tycks försvinna spårlöst. Man packar ner dom vid startpunkten, men när man ska packa upp dom vid målet så finns dom inte.

Min läderjacka för höst-vinter tycks ha fallit offer för den här förbannelsen. Jag har sökt igenom alla lådor som ännu är ouppackade, tömt ut alla svarta soppåsar med kläder o. sökt igenom dom. Men icke! El läderjacka no está!

Det var synd för det var ett av mina favoritplagg. Var kan den vara?

11 svar to “Har någon sett min läderjacka?”

  1. Tankesultanen Says:

    Que!?! Scandalo! Katastrof! Din Kova Jätkä Rotsi är borta?!?!! Det är ju den som är ditt kännetecken på ngt sätt ju.. men lugn, det återuppstår säkert än, det är troligtvis så att du redan packat upp den och lagt in den i skåpet med halsdukar och vantar.. :)

  2. Kan du inte ha glömt den hos någon? Dottern och jag har en ”bolagsläderjacka”, där principen är att vi har den en vecka var. Nåja, den principen har inte förverkligats till fullo… ibland har någon av oss pantat på den i flera veckor. I augusti var det ett par veckor som ingen av oss hade jackan. Sen frågade dottern efter den, och jag sa att hon säkert hade den i lägenheten i stan eller hos pojkvännen. Nästa dag kom pappa med jackan… det var JAG som haft den senast (Jakobs dagar) och glömt den hemma hos föräldrarna. Om det är varmt när man far hem kanske man inte minns att man hade en jacka när man kom?

  3. tomaskarls Says:

    Tank: Vantar?

    Yvonne: No es possible! Har inte använt den jackan sen i våras. Jag har för mig att jag slängde ner den i en svart sopsäck med en massa andra kläder när jag packade ihop livet i hesa.

  4. Helge Veto-Oja Says:

    Det är nog skogstomten
    kolla min blogg från den 07.05.2008

  5. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Nope.. nu vet jag.. min kollega berättade häromdagen hur det gick då hon i våras skulle ta hem en hel drös med kläder som låg i en svart sopsäck hemma hos ngn.. då hon kom hem och öppnade soppåsen för att dra fram sina kära gamla kläder så möttes hon av synen av.. just det, sopor. Hon hade nämligen tagit fel påse med sig av misstag.. ;) Din TallinkGroup-läderjacka ligger i så fall på soptippen. Ledsen att behöva säga dig detta.

    Annars ligger den som sagt bland dina grovstickade vantar med blommor på..!! :)

  6. Hur vore det att kontakta siaren Richard, du vet han som har frågespalt i ÖP..

  7. tomaskarls Says:

    Helge: Det är nog han… :)

    Tank: Nädu, det är skogstomten som Helge säger.

    Monica: Tjaaa… det vore en möjlighet :)

  8. Den kanske är på semester med mina svarta bh:s som är spårlöst försvunna efter flytten. Hoppas att dom har det trevligt någonstans.

  9. Hej! Trevligt att se dig ”live”…jag tycker inte att jag är blyg direkt som vågar….

  10. tomaskarls Says:

    Maria: Det är inte helt osannolikt. Min läderjacka är svag för svarta BH:s :)

    Marina: Tack det samma!!! Roligt att du gav dig till känna! Nej, du är absolut inte blyg!! :)

  11. wywóz odpadów Łódź

    Har någon sett min läderjacka? | Babbel från Tomas

Kommentera

