Compass

Tjaaa hörni ni… Här i mitt så kallade liv händer inte mycket nuförtiden. Jag söker jobb o. väntar på svar från redan sökta. Vaknar på morgon o. somar på kvällen. Äter ris o. dricker mjölk.

Det mest positiva just nu är spanskakurserna. Jag kan ärligt säga att jag njuter av att ha tagit tag i stålborsten för att få bort rosten som lagt sig på dom spanska fraserna i min skalle.

Det känns som att livets kompass snurrar så där som kompassen snurrar på en båt i en kraftig storm. Man vet inte riktigt var man är på väg. Det är slitsamt på ett sätt.

Det har blivit kallt ute o. jag märker att värmen här i lägenheten inte fungerar som den ska. Det blir kyligt o. kallt på golvet. Det påminner mig om Spanien. Jag har aldrig i mitt liv frusit så som jag frös i Spanien. I januari tex, när det var fem grader ute, så var det samma temperatur inne. Hacía mucho frio, med andra ord.

4 svar to “Compass”

  1. Haha! Precis! Jag brukar säga att kyla påminner mig om Grekland. Jag har aldrig frusit så mycket som när jag bodde i Grekland (hösten 2005).

  2. tomaskarls Says:

    Jenny: Nä, så är det… :)

  3. hmm.. vet precis hur d känns när kompassnålen snurrar på d där viset. men kanske man inte behöver färdas efter nålens riktining hela tiden. tänk bara hur mycket man kan missa isånafall. man kanske får vara med om saker man aldri skulle annars få, ifall man tillåter sej röra sej utanför gränserna ibland:) åj, va ja e filosofisk så här på kvällskvisten. va du å kolla på slaget nt i helgen då? tänkte när du inte satt in nå foton;)

  4. tomaskarls Says:

    fia: Jo, jag förstår vad du menar…. Men människan behöver nog en viss riktning tror jag…

    Jag kollade in slaget o. jag har en del foton. Har inte orkat sätta upp dom bara. Har suttit så lite framför datorn den här veckan. Ska se imorgon… Stay tuned :)

Kommentera

