Slaget i Byhåla II

Ser man på! En juttu i DN om hemkommunen Oravais. Den hade jag missat hittills.

Jag var oxo där på slaget förra helgen. Har autentiska bilder därifrån men jag har ännu inte orkat pynja upp dom hit på bloggen. Här är en iaf, där Backmansgöran inspekterar sina trupper.

5 svar to “Slaget i Byhåla II”

  1. Henrik Brors är inte långt ifrån Tomas Karls. Han har sina rötter i Vörå. Göran Person som statsminister var inte förtjust i Brors.

  2. tomaskarls Says:

    hsg: Brors, är ett vanligt vörånamn skulle jag säga. Men ändå långt från mitt eget. Jag vet inte vad Person hade för förhållande till Brors. Kanske du kan upplysa oss?!! :)

  3. Mina förfäder hette Brors och det finns en hel drös av Brorsare i Vörå.

  4. tomaskarls Says:

    Kicki: Det var väl det jag tänkte…

    hsg: Ok…

Kommentera

