Kvällens käk

Kvällens käk inspirerades av Jenny, o. kallas Franskinspirerad kycklinggryta.

Man behöver 2 kycklingfiléer, salt, peppar, ca. 75 gram chevrèost, 150 gram Crème Fraiche (Författaren till receptet skriver kryptiskt ”15 st CF”, men jag tolkade det som 150 gram. Författaren skriver oxo att det ska vara” Lätt CF”, vilket jag inte alls tror på. Vilken fransk kock skulle använda något med ”Light” stämpel??), tomater o. färsk Dragon (finns på Prisma Jenny).

Det blev helt ok om jag får säga det själv. När jag gör det nästa gång minskar jag på cevrèosten lite. Den smaken var för dominerande i helheten. Det behövdes oxo lite mera salt. Sen kunde man skära kycklingbitarna lite mindre.

5 svar to “Kvällens käk”

  1. Blev litet kallsvettig när jag såg dendär vattenbilden…
    Hur känns magen idag?! :)

  2. Tankesultanen Says:

    Det där låter rätt gott faktiskt.. tror jag ska laga det jag oxå här endera dagen! :)
    Nu ska jag snart bege mig in till stan och handla lite julklappar!! Hoppas du har en bra sabbat!

  3. tomaskarls Says:

    Kat: Bra :)

    Tank: Julklappar… Ta o. gör det du, handla lite julklappar :)

  4. Lätt creme friche??? Varför ska man använda sånt??? Obegripligt.

    Jag ska snart börja med:
    http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/jamie-oliver/spicy-pork-and-chilli-pepper-goulash-recipe_p_1.html

  5. tomaskarls Says:

    Maria: Ditt recept lät ganska avancerat. Kanske testar jag det någon gång ändå :)

Kommentera

