Gick en sväng

Ibland blir det trevligare än man förväntar sig när man ”går en sväng” för sig själv, som tex igår.

En fördel med att bo i en liten stad som Vasa är att man lättare stöter på folk som man känner, eller som man känner lite. En fördel om man vill stöta på (alltså, ”stöta PÅ”, inte ”STÖTA på”) folk alltså. Det är ju inte alltid man vill det heller. I Hesa hände det nästan aldrig.

Det är blåsigt idag, så där från det ena till det andra. Soligt men blåsigt. Jag tror att jag ska åka en sväng till landet på eftermiddagen. Jo, det ska jag nog, en sväng till Byhåla ska det bli.

Ha, ha… När man googlar på ”Byhåla” o. söker bilder, så kommer min egen bild från bloggen på tolfte plats. Det är väl bara att sätta in den då :)

5 svar to “Gick en sväng”

  1. Och jag får en massa suspekta Ronny o Ragge associationer fast jag försöker förtränga dem :)

  2. Tycker det är likadant när man vankar omkring i Stockholm. Man möter ofta folk man känner. Alltså är Stockholm en byhåla.

  3. tomaskarls Says:

    Kat: Begreppet ”Byhåla” ska nog tillskrivas just dom :)

    Maria: Jasså, det tycker du :)

  4. Tankesultanen Says:

    Det där med ”stöta på” är svårt.. efter allt för många gliringar har jag nu deleatat ordet ur min vokabulär i betydelsen träffa en bekant på stan..! :)

  5. tomaskarls Says:

    Tank: Ingen dum idé :)

Kommentera

