100 svar om Tomas

Sånt här kan man blogga om när idéerna tryter.

1. Vilken svordom använder du mest? Helvete!!

2. Äger du en iPod? Nix!

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 0700 eller 0730

4. Hur många resväskor äger du? Definiera ”resväska”! man kan väl resa med alla väskor.

5. Använder du flip-floppar?Nix

6. Var köper du dina matvaror ifrån? Oftast från en Sale som ligger här nära.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ja

8. Vilken var den senaste filmen du såg? Den här senaste Batman…

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?En kompis

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En dator som inte har så mycket ljud som den här.

11. Har någon någonsin kallat dig lat? Ja, folk vet inte vad dom talar om ibland.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej.

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Metallicas nyaste.

14. Vilken är världens bästa artist just nu? Det vette fan!!
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nix…

16. När var det senast någon stötte på dig? Vet inte. Jag brukar vara dålig på att märka sånt.

17. Vad åt du till middag senast? Spagetti med maletköttsås.

18 Använder du huvtröjor? Ja.

19. Kan du vissla? Ja.

20. Vem var den senaste som ringde dig? Syrran.

21. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Öltältet.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Högst antagligen.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 06

24. Tittade du på tecknat när du var liten? Ja.

25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? Jag vet faktiskt inte. 2-3 minuter med Tunturin.

26. Hur många syskon har du? 3

27. Är du blyg inför det motsatta könet? Det beror på situationen, men det händer absolut.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?Ingen.

29. Äger du några popband t-shirts? Nix…

30. När flög du senast? Det är länge sen…. Jag minns faktiskt inte.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4

32. Läser du för skojs skull? Alla bloggar jag läser, läser jag för skojs skull.

33. Pratar du några andra språk? Engelska, finska o. spanska. Lite franska, un petit peu…

34. Diskar du din egen disk? Ja, jag är så illa tvungen.

35. Har du gråtit offentligt? Ja, men inte sen jag var under 10 år, vad jag kan minnas…

36. Har du en stationär dator eller en laptop? Ja.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?Det är sånt som får mig att ticka. Tick tack….

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Jag funderar på att tatuera en döskalle i pannan o. ett spindelnär över hela halsen (jävla fetstil som inte går att stänga av ibland!!!).

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Ja, kvinnor gillar sånt… Fast för min del är det förhandlingsbart.

40. Kan du kasta macka? Ja, det är väl inte så svårt. Men jag är uppfostrad så att man inte ska leka med maten.

41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nope…

42. Vad har du med dig in på bion? Inget….

43. Vem var din favoritlärare och varför? En lärare jag hade i Spanien. Han var jävligt klyftig o. snackade inte bara en massa skit.

44. Har du dejtat någon av en annan religion? Nope…

45. Vad har du för väder? Jag har inget väder personligen, men därute var det molnfritt före mörkret lade sig (fetstilssyndromen nu igen).

46. Har du en blogg? Uppenbarligen, ja.

47. Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet?Håltimmarna.

48. Gillar du att flyga? Nej. om det var meningen att människan skulle flyga, så hade hon fått vingar.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor.

50. När sov du senast på golvet? Minns inte…

51. Vilken är din favoritdrink? Jag drack en Daiquiri för inte så länge sen. Det var såna Hemingway levde på. Den var inte så illa. Men annars är jag inte så mycket för drinkar.

52. Gillar du din boende-situation? Lägenheten är bra, men det blir ensamt ibland.

53. Vilken är din mammas hemstad? Jeppo.

54. Din pappas hemstad? Oravais.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?Hördudu… det beror lite på.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej, det kan jag inte påstå. Inte för tillfället…

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej, aldrig.

58. Vilken är din favoritfrukt? Citron

59. Äger du en digitalkamera? Jepp!

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 34

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja det är jag faktiskt, fast jag stavar dåligt själv.

62. Tror du på liv på andra planeter? Ja, det gör jag.

63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Säger jag inte här…

64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Vilken av gudarna menar du?

65. Vad var det senaste du åt? Äppelgott som syrran hade gjort.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Ja det gör jag, jag kommer bäst överens med någon av de två könen. (Här är alltså ett sånt där grammatikfel som man kan göra sig lustig över. Andra av samma typ i den här intervjun)

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Vet inte…

68. Gillar du senap? Ja.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Helvete oxo!!!

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Aldrig ilivet!!! :-/

71. Har du varit inblandad i en trafikolycka? Japp

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nix…

73. Tycker du om att krama folk? Jag tycker inte om artighetskramar som ska kramas bara för syns skull.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Så in i helvete!!!

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Ingen bok har fått mig att gråta.

76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen, vad jag vet…

77. Vad är du allergisk mot? Fisk o. kiwi i maten. Annars pälsdjur o. idioter.

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Absolut inte!!!

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Hur i helvet ska jag kunna veta det???

80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? Kokar kaffe o. sätter på (knäpper på alltså) datorn, ungefär simultant.

81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? Det har nog att göra med traktorer, svårt att välja något speciellt.

82. Vad får dig att gråta? Väldigt lite, jag måste vara skadad på något sätt.

83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Hjärnan.

84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Fötterna

85. Vem är din knasigaste vän och varför? Maria från Sverige. Hon är helknasig!!! :)

86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Vad? Jag gick mot röd gubbe en gång.

87. Vilken musikkonsert var du på senast? Bowie i Hesa, men det är 113 år sedan :(

89. Har du varit med på tv någon gång? Nä….

90. Har du levande blommor hemma? Ja, hittills….

91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Svart

92. Har du körkort? Jodå….

93. Har du en bästis? Några bra kompisar…

94. Hur ser dina sängkläder ut? Blått lakan o. gult påslakan…

95. Vad får dig att koppla av? Lugn o. ro…

96. När skrattade du hjärtligt senast? Jag har småfnissat hela tiden när jag fyllt i det här formuläret.

97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Nå, vi ska se om jag kommer så långt först… Blogga kanske, o. undgöra mig över ungdomens förfall.

98. Vilken var din bästa ålder? Mellan klass 1 o. 6.

100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu? Just nu är jag ganska nöjd.

14 svar to “100 svar om Tomas”

  1. Jisses vilken lång lista. Finns säkert en hel del att kommentera men just nu är jag för trött … LÅÅÅÅNG arbetsdag idag. Återkommer.

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Finns det säkert…

  3. *heahheahh* den var kul :) Jag föreslår att du jobbar på punkt 16 (har liksom anat att det finns risk för att du springer undan om någon SKULLE stöta på dig) :) Punkt 39 får mig att tänka på då vi åt vitlök i Hfors, och det var ju ingen date-date, så vi betalade var för sig… Och punkt 90 får mig att tänka på Jukka-palmen, som troligen frodas och mår bra? Länge sen du skrev nåt om ”honom”?

  4. Jag hoppas att du känner många Maria i Sverige!!!!

  5. Hur gjorde du det där då????

  6. tomaskarls Says:

    Yvonne: Nämen, inte fan springer jag undan heller!!! Så ska du inte tolka det :) Jasså, det var ingen date-date. Det är därför du inte ringer!!! :) Jukka palmen mår bra, ja… :)

    Maria: Nä, känner faktiskt bara dig. Men det var en positiv knasighet jag tänkte på. Puss!! :)

  7. tomaskarls Says:

    Maria: Gjorde vådå??

  8. den listan o du bjöd på en del skratt där!! :)))

  9. tomaskarls Says:

    -S-: Det var ju bra :)

  10. bravo…*klapar i händerna*.. får man stjäla listan? Med förutsättning att man skriver egna svar vill säja?;) hehe

  11. tomaskarls Says:

    Fia: Stjäl på du bara… :)

  12. Vaaaar är 88 och 99? Har du censurerat?

    Bowie var ju hur länge sedan som helst! Om du nu inte varit senare än den gången jag också var där.
    Ganska tidigt i listan kunde jag se framför mig hur du satt och fnissade samtidigt som du skrev, faktiskt.

    (Vad felas barnfamiljer då?)

  13. tomaskarls Says:

    Ken: Va observant du är! Jag märkte inte ens att 88 o. 99 fattades. Ingen cencur här, o. inget ”felas” med barnfamiljer :)

Kommentera

