På tal om jobb

Har ni tänkt på att det finns folk som jobbar med sånt här!? Kanske skulle det vara något för mig att sattsa på i dessa tider.

14 svar to “På tal om jobb”

  1. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Haha.. du är snabb på att ”stjäla” mina bifogade filer.. kom dock på att ni kanske inte har några trafikljus med blindstyrevarning alls i Vasa.. kanske inga trafikljus överhuvudtaget.. kanske inga gator allt för den delen.. *duckar* ;)

  2. Det vore allt en jäkla tur om vi inte hade några trafikljus med blindstyrevarning i Vasa! Rena rama självbedrägeriet att förlita sig till sån’t i denna stad! Här stannar man som bilist nämligen aldrig för vare sig rött ljus, mammor med barnvagnar eller synskadade!
    *hytter med näven*

    Kom hit och få fason på oss nu, Tankie-darling! Gräv gärna upp gatorna också om du trycker det behövs! ;-)

  3. tomaskarls Says:

    Tank: Den videon hade jag faktiskt sett tidigare, men visst fick jag idéen av ditt ”Utförliga” o. ”personliga” mejl :) Jonej, här i Vasa finns bara stigar :)

    Anni: Tala för dig själv :)

  4. Tankesultanen, skärpt.. ;) Says:

    Jag har direkt svaret på alla era problem faktiskt.. I Frankrike brukar vi lösa dessa problem med rondeller, rondeller, rondeller.. och des gendarmes couches.. sk liggande snutar.. allt för att få folk att sakta farten.. Och jag lovar dig Annie-luv.. STORA liggande snutar, helst inte levande, får stopp på vilken fartdåre som helst som inte vill slå skallen i taket då han flyger över guppen..

    Fast problemet kan ju oxå vara att alla bara kör traktor i stan.. och sikten kan vara dålig då.. ;) Vill du inte komma på besök till Stockholm Annie-luv och kolla in vår makalösa zebralag?? Kanske kan vi passa på att göra DET då oxå, kanske på Espresso House???!? Tror Carlos är ganska tråkigt sällskap för en musikaliskt begåvad och konstnärlig själ som du..!! :)

  5. Tankesultanen Says:

    Aldrig är du nöjd, bre.. det är väl tanken som räknas eller!?!?!?!? :)

  6. Nu ska du inte ifrågasätta Carlos förmåga att tillfredsställa själfulla kvinnor, Tankie-luv! Visste du att han dagtid SJÄLV avstår från DET, till förmån för mig (och några andra också visserligen, men det hör inte hit…) för att hålla mig (dom, ok, ok!) nöjda?!? Det kände du inte till va?!? Nänä!

    Kunde man förresten använda de där liggande snutarna till annat också, än att hålla reda på trafiken? Du vet… män i uniform… :-)

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Ja, här kör vi bara med traktorer på stigarna…

    Anni: Gå o. lägg dig!! Du yrar :)

  8. Tankesultanen Says:

    Annie-luv, Annie-luv.. så du pratar *suckar* Jag menar, du MÅSTE inte vara snäll med Carlos bara för att vi råkar ha vår diskussion i hans blogg. Ignonera honom, det gör jag.. men nej, jag tror inte på att han väntar med DET till kvällen med dig för då har han redan svårartad huvudvärk.. och jag vet, då är han grinig mannen..! Men han har väl ljugit för dig som vanligt.. ;)

  9. hahha, Kirre som lärarstuderande på 50 talet!!!

  10. tomaskarls Says:

    Greven: När du säger det så…. :)

  11. Nej, inte MED mig – FÖR mig, skrev jag ju, Tankie-sweetie… Och det är ju det jag påpekat ända från början: DU har ju ingen EGEN blogg! Fegis.
    ;-)

  12. tomaskarls Says:

    Anni: Jag tycker oxo att Tankis kunde starta en egen blogg!!!! :)

  13. Tankesultanen, upprörd.. ;) Says:

    Fegis, JAG??!? ALDRIG att jag startar en blogg, Annie-honey.. riktiga män bloggar inte!! ;) Jag nöjer mig med att störa friden hos andra.. och jag har lyckats bra tycker jag.. Både Ante och Linnea på bloggen.fi slutade blogga då jag kom med in i bilden.. *asg* *MDR* *lol* Var är förresten Parfalk numera?? Han verkar ha lämnat Bromölla.. :(

  14. tomaskarls Says:

    Tank: Jag har oxo saknat Parfalk :)

Kommentera

