Radioaktiv Tomas

Ja jag vet… Det här har blivit världens tråkblogg. Jag tittade tillbax på vad jag skrivit den här veckan, o. det är inte mycket att hänga i julgranen.

Men bloggen speglar ganska bra hur mitt liv ser ut nu. Det händer ingenting. Det som händer är att jag söker jobb förstås. På något sätt sprider sig tankarna på jobbsökandet, o. allt som hör till det (går jag inte in på i detalj), som en radioaktiv strålning genom hela själen. En strålning som dödar alla andra tankar o. hindrar kreativitetens blommor från att växa o. blomma ut i blogginlägg.

Jag försöker hålla radioaktiviteten instängd mellan 9 o. 15, när jag är på det för ändamålet existerande dagiset, men det lyckas inte alltid har jag märkt. Det ligger på 24/7. Det enda som helt stänger ut strålningen är spanskakurserna, två kvällar i veckan. Vackert så!

2 svar to “Radioaktiv Tomas”

  1. Bra att du har något som aktiverar hjärnan lite! Inte är min blogg så mycket roligare. Det är ju vanliga liv vi lever. Fast på olika sätt.

  2. tomaskarls Says:

    Maria: Hmmm… Så är det…

Kommentera

