Så där på frdagseftermiddagen

Enough med spanskasnacket nu. Lady of the Lake fick så hon teg redan :)

Sitter här framför datorn (för omväxlings skull) o. försöker hitta helgfiilisen. Ännu har jag inte sett till den. Lite städning brukar ofta locka fram den.

Jag märkte nyss att en av mina blommor borde städas nämligen. Fan va dom samlar damm! Varifrån kom allt det där??

Att använda dammsugaren är väl uteslutet. Att avlägsna dammet med fuktig trasa blir nog väldigt arbetsdrygt känner jag på mig. Dessutom blir kanske resultatet inte perfekt. Kanske enklast att helt kallt ställa blomman i dushen o. spola av den?! Vatten tål den ju.

Spelar: Broken, Beat and Scarred/Metallica

Om man klickar på bilden ser man eländet ännu bättre.

9 svar to “Så där på frdagseftermiddagen”

  1. Jag brukar ställa dem i duschen, spruta på svag såplösning ur en sprutflaska och sedan duscha med ljummet vatten. Då blir det bra resultat. Hur kommer det sig att bladen på din kalla är så gula?

  2. tomaskarls Says:

    Kicki: De här blade på bilden är gröna i verkligheten. Det är någå med ljuset o. kameran som gör att dom ser gula ut. Sen finns det några vissna gula blad oxo. Charmigt tycker jag :)

  3. Snart, kära elände, följer jag med dig på spanskakursen bara för att jäklas! :-)

  4. tomaskarls Says:

    Anni: Como quieras! :)

  5. Tankesultanen Says:

    First thing tomorrow morning får bli att du går in till Blom-Finne på Skolhusgatan, ett stenkast från din lya, och inhandlar blomsterrengöringsmedel och en trasa för ändamålet.. så där kan du inte låta din blomma lida. ;)

    Avslutningsvis vill jag bara upplysa dig om att tu eres un pequeno pedo! Tu dois te raser et sortir chercher un job au lieu de rester devant ton ordi a ecouter de la musique de merde en te soulant la gueule avec du Dobbeldock..! ;) Ha en bra sabbat, shalom!!

  6. Ja, du, livet är en enda kamp mot damm hörde jag nån gång. Eller är det i ditt fall krukväxtens protest mot att vara syreleverantör? E den duschad o fräsch nu igen? Känner det där med helgfiilis. Det var en enhetlig helgdag här i T-landet idag och den kändes inget särskilt speciell och det även om jag har ledigt på dubbelt vis eftersom min son är i Spanien med siesta och fiesta. Ibland har man helt enkelt för mycket av det goda.
    Kämpa på o damma lugnt!

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Ingen Dobbelbock idag faktiskt.

    Nilla: Nu är blomman duschad, ja. Men vad skulle den göra annars här i världen om inte producera syre :)

  8. söka sina rötter :-) (nee den var trögare än lipstick)

  9. tomaskarls Says:

    Nilla: Ha, ha…. :)

Kommentera

