Sån är jag

Gör det ”vattentäta” personlighetstestet här o. posta i en kommentar :)

Din personlighetstyp:

Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.

12 svar to “Sån är jag”

  1. *skrattar högt*. Det var inte lätt dethär och uppenbarligen har jag valt fel bana..:
    http://se.41q.com/typ.41q?p=14686412

  2. Tankesultanen Says:

    Okej, inte mycket att klistra in här inte.. jag fick nämligen samma som du..! Märkligt att inte civilekonom finns med som alternativ då det är det jag jobbar som haha.. :)

  3. Har tänkt om: egentligen behöver man nog vara litet av allt det som räknas upp (nästan) i det yrke jag har..

  4. Det trodde jag inte om mig.

    hsg:s personlighetstyp:

    Praktiskt lagda, traditionella och välorganiserade. Fysiskt aktiva. Ointresserade av teoretiska frågor om de inte ser en praktisk tillämpning. Besitter en klar bild av hur saker och ting ska vara. Lojala. Arbetar hårt. Ofta ledare, med mycket god organisationsförmåga. “Goda medborgare” som värdesätter trygghet och lugn.

    Karriärer som skulle kunna passa hsg

    Militärer, affärsföreståndare, chefer, poliser, domare, ekonomichefer, lärare, säljare, regeringstjänstemän, försäkringsagenter, vårdchefer, handels- och tekniklärare.

  5. http://se.41q.com/typ.41q?p=24684022
    Framförallt är jag ju tystlåten, eller hur!?

  6. tomaskarls Says:

    Kat: Hmmm… antagligen :)

    Tank: Är inte du utbildad Ekonomie magister? Det iaf jag, o. vi har gått i samma skola :)

    hsg: Well, jag känner ju inte dig annat än genom de kommentarer du skrivit här o. på andra bloggar, men jag tycker det låter ungefär som jag har föreställt mig dig :)

    Anni: Verkligen, man får dra varenda litet ord ur dig :)

  7. Din personlighetstyp:

    Varmhjärtade, noggranna och populära. Sätter andras välbefinnande framför sitt eget. Stark pliktkänsla. Ansvarsfulla. Värdesätter traditioner och trygghet. Vill vara till nytta för andra. Behöver uppmuntran för att må bra. Välutvecklat sinne för form och funktion.

    Karriärer som skulle kunna passa dig:

    Sjuksköterskor, lärare, administratörer, hemkunskapslärare, barnomsorgspersonal, familjerådgivare, präster, kontorsansvariga, personalvetare, socialarbetare, ekonomibiträden, redovisningsansvariga, tandsköterskor, hemmafruar/hemmamän, receptionister, religionslärare, talpedagoger.

    Det verkar som att jag inte är helt ute och cyklar :)

  8. Shit! Jag har hamnat i helt fel bransch! Får skola om mig till journalist hastigt som bara den. Men hur man än fyller i testet rekommenderas inte några praktiska yrken. Verkar vara en lite akademisk synvinkel på det hela, inte en servicetekniker så långt ögat når…

    Din personlighetstyp:

    Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.

    Karriärer som skulle kunna passa dig:

    Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, studievägledare, journalister, religionslärare.

  9. Fast nu gjorde jag om testet och blev en helt annan!
    Kan bero på att sonen ”hjälpte” litet med svaren igår eller så lider jag av multipla personligheter…

  10. tomaskarls Says:

    Yvonne: Låter nog som den bild jag har av dig. Fast dom hade glömt att skriva ”stavningstaliban” :)

    UuPee: Hmmm… låter faktiskt lågt från ingenjör :)

    Kat: Ja, inte går det för sig att sonen hjälper till :)

  11. Fast det blev mera ”jag” när han hjälpte till :)

  12. tomaskarls Says:

    Kat: Ok…

Kommentera

