Boys and girls

Riksdagsledamoten UMW visar idag, med sitt blogginlägg ”Ett gott skratt….”, på ett intressant fenomen i vårt samhälle, nämligen att det är ok att driva med män.

Föreställ er att en manlig riksdagsledamor skulle ha skrivit ett blogginlägg med blondinvitsar, roliga historier som framställer kvinnor som enkla o. korkade, vilket jävla liv det skulle ha blivit! Det skulle ha talats om hur nervärderande det var mot kvinnor, vilken hemsk kvinnosyn han hade o. hur oseriös han var som politiker. Men nu tycker de flesta att ”ha, ha… va kul”.

Nej, jag gnäller inte. Nej, jag har inte tagit illa upp som man. Ja, jag tycker att politiker oxo får skämta. Nej, det här är inget specifikt för UMW, det slog mig bara när jag läste hennes inlägg.

Det samma gäller förresten sexleksaker (det här har inget att göra med UMW). En man som erkänner att han äger någon sexleksak betraktas som äkligt, pervers o. konstig. En kvinna som gör det samma ses som frigjord, ungdomlig, bejakandes sin sexualitet osv. Cool helt enkelt.

10 svar to “Boys and girls”

  1. Jag tycker väl att det är olämpligt ”hukideira”.

    Angående sexleksaker (eller vad man nu vill kalla dem) så bryr jag mig väl egentligen inte vad folk äger och har, det är deras ensak.

  2. Jag tycker att du pekar på ett par intressanta saker där (utan att ta ställning jag heller)…

  3. tomaskarls Says:

    Kat: Jag tycker att män som har sexleksaker är äckliga, perversa o. borde låsas in på ett ställe som man kastar bort nyckeln till. Dom är säkert latenta pedofiler, våldtäcktsmän, fartsyndare, hembrännare, knarklangare, skattesmitare, latmaskar o. allmänt dåliga :)

    Yvonne: Efter att jag skrivit inlägget kom jag att tänka på den här Lustdamen som marknadsförde sina sexleksaker för kvinnor (rätta mig om jag har fel, men jag tror att det var bara för kvinnor) på bloggenpunktfi. Hon sålde visst dom via ett Tupperware-koncept, alltså träffar hemma hos någon. Om jag inte minns HELT fel hade hon en sån träff på någon bloggträff oxo. Men här kan jag ha fel. Anyway, man kan ju föreställa sig vilken rambambula det skulle bli om det var omvänt, så att en man gjorde samma sak.

  4. Lustdamen sålde nog sina grejor på något bloggparty. Då var jag inte med, men faktum är att jag var med då en annan lustdam sålde såna där grejor på en bloggträff. Jag blev positivt överraskad över att partykonceptet var så sakligt och seriöst. Men du har fel, grejor fanns nog för båda könen. (Och nu undrar du givetvis om jag köpte något… svaret är nej, faktiskt inte. Jag har ju turen att ha tillgång till ”the real thing” ;)). Undrar faktiskt varför det har blivit så där, att det är rätt accepterat med kvinnliga lustdamer men inte med lustmän???

  5. Ja nu måste vi handla snabbt och uppmana alla män att protestera, strejka och hänvisa kvinnorna att hålla tillgodo med sina sexleksaker ända tills UMW deklarerar att hon ångrar sitt förnedrande tilltag.

    Hon har kanske tyckt att det är rätt att ge tillbaka med samma mynt och så tror hon att hon vinner kvinnliga röster. Det värsta är att det tror jag också.

  6. jag tycker att män borde ha fler leksaker så slipper dom leka med kvinnor.

  7. Tankesultanen, knaprat ngt igen.. Says:

    Jag håller helt med dig Carlos i ditt svar till Kat.!!! Män är inget annat än djur. Om jag var kvinna skulle jag vara lesbisk! ;)

  8. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jasså, hon var ett sånt pervo att hon sålde till män oxo. Usch!! :)

    Nä hörrö, jag bryr mig inte om ifall du köpte något eller inte. Vill inte veta… :)

    hsg: Jag tror helt enkelt att UMW inte tänkte sig för. Säkert får hon röster för det…

    Tank: Vi män är svin, men det är nästan en förolämpning mot svinen. Ha, ha, haaaa…. :)

  9. tomaskarls Says:

    Maria: Ha, ha, haaa…. Det där tror du inte på själv ens, så bra känner jag dig nog vid det här laget :)

  10. Har någon annan märkt att man oftast får svar på på endast det man skrivit på sista raden i en kommentar?

Kommentera

