Offline III

Ökenvandringen fortsätter. Datorn är ännu på datorsjukhuset o. inget har hörts därifrån. Det var kö till doktorn, så den sitter/ligger väl i väntrummet ännu.

Livet ser helt annorlunda ut utan dator o. tillgång till nätet hemma. Det går åt mycket korsord o. många avsnitt av House. Korsorden är ju ingen bristvara men värre är det med House. Jag har nu tre avsnitt kvar av säsong 2 på DVD. Någon säson 3 har jag inte sett till i butikshyllornam här i stan, o. att ladda ner serien från nätet är ju uteslutet, av förekommen anledning.

Jag har knarkat ner mig så pass i internet-träsket att jag känner mig väldigt islerad från omvärlden utan nät. Fast kanske det är lite hälsosamt att leva utan det en tid oxo. Lite hälsosamt, en kort tid…

10 svar to “Offline III”

  1. ”Isländska Glitnir satsar stort i Finland” löd rubriken på den artikel som Tomas Karls skrev på HBL då. Banken lockade med höga inlåningsräntor. Nu lägger den isländska banken ner sin verksamhet i Finland.

    Borde du inte ha varit ännu tydligare där och varnat för överdriven optimism då det gäller pengars förmåga att växa. Sedlar och värdepapper har nog vuxit en gång men inte längre sedan de passerat pappersbruk och sedelpressar vid Tumba bruk. Odling, tillverkning och produktion är grunden till ekonomi och hushållning.

    Min nya HP laptop med Vista operativsystem är fantastisk.

    http://www.hbl.fi/text/ekonomi/2007/10/12/d6545.php

  2. hsg: Jag har tänkt på den artikeln många gånger de senaste veckorna. Det var en av mina första artiklar faktiskt, den andra tror jag. Jag ringde upp Aktia (på helt eget initiativ faktiskt), som du ser, för att få en kommentar. O. där varnas det för de generösa erbjudandet. Sen är det ju inte en journalists roll att varna för eller driva på något.

    Jag har tänkt på Kaupthing oxo. I april eller maj var vi dit på besök från ekon. redaktionen. Chefen, som de senaste veckorna figurerat i medierna för att bankens verksamhet stoppats o. folk inte får ut sina pengar, skröt då ordentligt på just de konton som är låsta nu. Han insinuerade oxo att de ”traditionella” finländska bankerna var gammalmodiga i hur de gjorde business.

    Så kan det gå…

  3. Tankesultanen Says:

    Vad är det folk ser i House och Lost?? Var bara det jag undrade denna onsdag.. :)

  4. Det är inte hälsosamt. Det är bara vad människor utan tillgång till dator (eller intresse) försöker få oss att tro.

  5. Min man blev intresserad av Glitnirs storslagna erbjudande i våras, men jag sa med bestämdhet nej och vi har kvar våra slantar i den lokala sparbanken.

  6. Tank: Vad folk ser i Lost kan jag inte svara på. Jag har bara sett, typ, något halvt avsnitt av den serien, om ens det.

    I House ser jag sarkasmen o. cynismen i Dr House. Det politiskt inkorrekta. Jag vet inte, kanske jag känner igen mig på något sätt?! Dessutom ser jag den söta Dr cameron. Den kvinliga läkaren som får en att känna sig frisk bara genom att visa sig.

    Maria: Kanske det…

    Kicki: Det var nog en hel del folk som lockades av det.

  7. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Okej, måste väl orka se ett helt avsnitt ngn gång då jag oxå.. tänkte häromdagen på att jag faktiskt inte ser alls på tv numera.. helt sjukt, jag blir en utfryst.. ;)

  8. jag tycker att det är sunt att skippa tv:n

  9. Jag kollade vid Prisma ikväll, men de hade inte säsong 3 av House. Synd. Det skulle ha varit så roligt att få berätta ”jihuu, nu har jag sett var den finns att köpas” :)

  10. tomaskarls Says:

    Tank: I normala fall, när jag har en fungerande dator, så ser inte jag heller på TV.

    Maria: Beror förstås på vad man ser på.

    Yvonne: Nix, det har dom inte. Jag har oxo kollat :)

Kommentera

