R.I.P.

Igår kom samtalet som jag hade befarat. Specialläkaren från datorsjukhuset ringde o. meddelade att det krävs en moderkortstransplantation för att väcka datorn ur koman. Ett sånt ingrepp blir så pass dyrt att det är lika bra att köpa en ny maskin.

Datorn kommer alltså att dö i förtid. Längre än 3 år ska en dator hålla. Dessutom har den varit sjuklig hela tiden. Den har varit in på sjukhus åtminstone två gånger tidigare. En gång för att göra en CD-stationstransplantation, för att åtgärda ett medfött fel. En annan gång för att göra en moderkortstransplantation (det gick på garantin).

Vad lär vi oss av detta? Jo, gå inte o. köp en Acer, har du en Acer så be till någon gud du tror på att den håller!!

Men, men… en trasig dator är en värdslig sak. Det ska man inte glömma. Materiella värden går att ersätta, o. i värsta fall kan man leva utan dom. Mycket värre saker kan hända en.

4 svar to “R.I.P.”

  1. Nu är den borta den gröna neonskylten som syntes då jag tittade ut genom köksfönstret. acer kunde man läsa de få gånger alla bokstäver var hela. Skylten var synlig för norrifrån kommande med järnväg till Stockholm så jag tyckte att acer borde ha varit mer angelägen om att hålla den i skick. Symtomatiskt tänkte jag och köpte aldrig någon dator av det märket fast de ständigt sände med tjusiga reklambilagor med morgontidningen. En stationär dator håller mycket bättre och är lätt att reparera och uppdatera. En bärbar dator lönar det sig i princip inte att reparera.

  2. voj, voj *acerägare* Har du köpt en ny redan?

  3. Tankesultanen Says:

    Alla kan inte bli gamla, så är det bara.. mitt exemplar är dock inte ett måndaxexemplar och kommer att hålla i minst 15 år.. det är jag övertygad om!! Jag älskar dig min söta Aspire 5003WLMi!!! :)

    Men jag tycker du ska jalla till affären och köpa en ny Acer ASAP!! Din blogg har hamnat i ett vegetativt tillstånd sen katastrofen och.. *gääääsp*.. snart flyttar jag till Blondin Bella eller Feta Berta..!! ;)

  4. tomaskarls Says:

    hsg: Hmmm… Trasiga skyltar är definitivt ett varningstecken.

    Jag har funderat på en stationär dator lite, den är som du säger lättare att fixa o. så får man mer kapacitet för pengarna. Men o. andra sidan är det väldigt smidigt att kunna packa ner en dator på 10 sekunder o. ta den med sig.

    Yvonne: Nope, har inte köpt någon ny ännu. Jag är i Byhåla där det finns fungerande grejer :)

    Tank: Ja, vi ska hoppas att ditt exemplar håller bättre.

    Hela jag är i ett vegetativt tillstånd utan kontakt med världen, så det blir nog att göra slag i saken utan dröjsmål.

    Men har inte Blondin Bella tagit paus från bloggandet? För att vila upp sig från ”sexattacken” som hon utsattes för i sommras?

Kommentera

