Offline IV

Nu sa jag sluta att gnälla på den kraschade datorn o. gilla läget tills den är ersatt.

Just nu har jag inget vettigt att säga heller utan tänkte bara skriva ett inlägg för att träna, hålla upp snabbheten i skrivarfingren liksom. Det vore inte heller bra för Usain Bolt att hålla upp med springandet för länge bara för att skosnöret gått av, eller för Dostojevski att inte skriva under en för lång period bara för att blyet på pennan gått av.

Annars knallar det på. Intet nytt under solen…

Bild av mig. Så här ser jag ut efter en vecka utan dataförbindelse med världen.

8 svar to “Offline IV”

  1. Förre stadsdirektören i Närpes Gustav Skuthälla hade en mycket läsvärd artikel Inför Söndagen i SÖ 2008-09-27. Han skriver om Bröderna Karamazov som en av världslitteraturens största gåvor till mänskligheten. Och också om Dag Hammarskjölds bok Vägmärken.

    De svårigheter Hammarskjöld kämpade med var
    Ensamheten och meningslösheten. Han kunde aldrig nöja sig med den yttre framgången och karriären.

    “Jag begär det oerhörda. Jag begär att livet skall ha en mening.”

  2. Du ser ju riktigt snygg ut ;-)

  3. hihi:) se nu till att börja blogga på allvar snart igen, annars får ja ju inte hålla liv i mina läskunskaper:)

  4. hsg: Hmmm… Det känns som att jag kan identifiera mig med Dag. Jag har ibland oxo kännt samma krav på livet. Kanske det är för mycket begärt?!

    Maria: Det är min svåra, djupa, intelektuella-look :)

    fia: Du kan läsa Fantomen tidningar så länge :)

  5. Litet kan du väl klippa skägget iallafall?!!

  6. Jag är vederbörligen imponerad av ditt raskt växande skägg!

  7. Lyssna inte på dom. Låt du skägget växa. Livets mening kan inte vara att grubbla över sin outfit. Det enda viktiga är att må bra. Vi var ju överens om att du skulle ta på dig en glad uppsyn och gå ut och tala om att du vill bidra till att göra ett företag och världen till en bättre plats.

  8. tomaskarls Says:

    Kat: Tycker du?! :)

    Yvonne: Det borde du vara :)

    hsg: Precis! Livets mening kan inte vara hur man ser ut. Då stryker jag det från listan över alternativ :)

Kommentera

