Online II

Eftermiddagen har gått åt till att pynja med den nya datorn.

Det tog tammig o. fan över en timme innan allt var installerat o. uppdaterat. Sen är det ju Vista på den här, så det är en ny miljö att klampa runt i. Det känns väldigt klumpigt hittills, men det beror väl på att det är nytt.

Nu börjar allt vara ganska bra inställt. Jag har dock en sten i skon, i form av en icke tillfredsställande bildkvalité i den här större skärmen som jag använder. Antingen så minns jag fel, att den skulle ha varit bättre med den gamla datorn, eller så är det något jag inte fattar (inte helt osannolikt), eller så har jag fått någå fel på ögonen. Det är som att det som visas är lite oskarpt, o. så blir det en röd färg mellan feta bokstäver som står nära varandra mot en vit botten (gå tex in på bloggenpunktfi, ta upp en kommentarsruta, scrolla ner tills bakgrunden är vit, sök efter ett ord i svaret till en kommentar där det finns två små ”L” efter varandra. I det utrymmet mellan L:en kommer det ett litet rött skimmer). Ni fattar…

9 svar to “Online II”

  1. Tankesultanen Says:

    Vad blev det för dator då? Bärbar eller stationär? Välkommen tillbaka i vart fall! :)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: En bärbar HP. Jag kan ju inte gå långt utan min dator, så det var bäst att ta en som är lätt att bära :)

  3. Ok, en HP… ska följa utveckliingen och se vad det blir för utlåtande gällande det märket. Berättade jag att dottern köpte en ny bärbar dator förra veckan? En Acer…

  4. tomaskarls Says:

    Yvonne: Hmmm… Nå, nu ska vi väl inte måla fan på väggen bara för att min var ett måndagsexemplar heller :)

  5. Gratulerar dig till din nya HP dator. Jag använder dagligen två HP bärbara. En som är 5 år gammal och en som är alldeles ny med Vista operativsystem som nog är bättre än XP. Bildskärmen är större och ljusare med större kontrast på den nya. Förr var HP dyra men numera är alla datormärken i stort sett i samma prisklass. Den nya är min sjätte dator. Den tredje i ordningen som jag köpte 1995 är den dator som gör största nytta. Det är en stationär med Windows 3.1 som är snabbstartad och fortfarande snabb för enkla kontorsändamål. Utmärkt för bokföring och fakturering.

  6. vilken modell av HP, varför blev det inte en Mac…det finns ju några på bloggenpunktfi som tycker att dom är såååååååå förträffliga…om man läser tex. på MuroBBS eller afterdawn så är ju Acer inte så högt i kurs

  7. tomaskarls Says:

    hsg: Jag tror att du är den förste som inte är anställd av Microsoft (så vitt jag vet iaf) som säger något positivt om Vista :)

    fujitsu: HP 6710B T9300

  8. Då är det väl aktuellt för dig att installera ett annat operativsystem på din nya dator. Vista finns i olika utförande med början från Basic.

    http://www.komplett.se/k/kc.aspx?bn=10335

  9. tomaskarls Says:

    hsg: Vilket skulle du rekommendera?

Kommentera

