”Installerar uppdateringar”

Det enda den här datorn har gjort under de två dygn jag har haft den är att den har hållit på o. installerat uppdateringar. Hela tiden är det någon uppdatering som ska hämtas o. installeras.

Nu håller den på med något igen, hårdskivan knastrar o. lampan blinkar. Långsamt går det oxo. Jag är trött o. vill stänga av, men här måste jag väl sitta tills den är klar. Nu har det stått på 50% hur länge som helst.

Brukar inte ni oxo få en obehaglig kännsla när ni märker att datorn jobbar på för fullt o. ni inte vet vad den håller på med? Det får jag iaf. Det känns som att någon håller på o. ställer till någonting bakom ryggen på en, något som man inte har koll på. Lite som när någon bredvid en talar i telefon på ett främmande språk o. samtidigt tittar på en o. skrattar.

8 svar to “”Installerar uppdateringar””

  1. Kat. (totalt tekniskt okunnig) Says:

    Det låter som att den lever sitt eget liv dendär apparaten…
    Går det inte att bara lämna på den så får den pynja på med sitt?!

  2. Kan inte annat än hålla med! :-)

  3. Vista sätter igång och uppdaterar då man startar datorn istället för då man stänger av som XP gör. Det är en liten aning störande att inte genast kunna utföra det man tänkte göra. Man skall ha två av allt, annars är det som att vara utan.

  4. tomaskarls Says:

    Kat: Det går det väl… Men vette fan vad den hittar på då!! :)

    Anni: Nä, hur skulle du kunna det??!! :)

    hsg: Den här versionen uppdaterar när jag har på den o. när jag stänger datorn.

  5. Det är rent hopplöst, håller med. När jag hade formaterat om datorn gjorde den knappt något annat än knattrade på med sina uppdateringar de första veckorna. Det känns onekligen skumt.

  6. Är det inte Windows Vista som är boven, för sådär gör också min dator i skolan hela tiden, så man får inte den att stängas efter dagens arbete utan den får stå där och vingla för sig själv :) Min gamla dator med XP härhemma sysslar inte med sånt.

  7. tomaskarls Says:

    Yvonne: Så är det. Yberskummt! :)

    Kicki: Det vette fan!! :)

  8. Tankesultanen Says:

    Haha.. precis då jag läser ditt inlägg håller min dator på med ett febrilt installerande av uppdateringar.. Men du kan skatta dig lycklig då den till slut är klar med alla uppdateringar och du har värsta smidiga datorn.. typ. :)

Kommentera

