Äntligen fredag!!!!

Det har varit en turbulent vecka på flera sätt. Det har varit så mycket att fundera på att det känns som att jag har haft kronisk huvudvärk sedan i tisdax.

Jag talade med en intressant snubbe i veckan. Jag nämde att jag bloggar o. han undrade om vad.

– Allt möjligt, det som finns i min skalle, det blir mycket trams, sa jag.

– Det är inte trams, det är underhållning, sa han, som ändå sysslat en del med sånt, underhållning alltså.

Jag tyckte att det var ett intressant sätt att se på det. Själv tycker jag att jag mest svamlar, men ok, folk läser ju den här bloggen fast jag skrivit att datorn är sönder, så någon underhållning finns det väl i den :)

På tal om underhållning. Det här är en av mina favoritscener :)

14 svar to “Äntligen fredag!!!!”

  1. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Jag läser din blogg bara för att smileyn längst ner på sidan gör mig så happy!! ;)

    Ha en bra sabbat och skål!! :)

  2. Den va brara för dj-lav bra..

  3. tomaskarls Says:

    Tank: Hmmm… Alla fastnar ju för olika saker :)

    Tage: Det är en klassiker :)

    Kat :)

  4. Och jag läser din blogg bara för att få chansen att chatta med Tankesultanen ibland :) Allvarligt talat, visst ligger det mycket i det där med underhållning. Men att läsa din (och andras) bloggar, och att själv skriva blogg, är inte enbart underhållning för mig. Visst finns det många inlägg som kan förefalla triviala, och (i bästa fall) har ett underhållningsvärde, men man vet aldrig vad läsaren fastnar för och på vilka sätt texterna kan verka utvecklande, trösta, förarga, mana till eftertanke, ge aha-upplevelser osv. Angående den där filmsnutten, filmen i sig är en av mina favoriter, men just den där episoden hade jag nog förträngt :)

  5. Jag läser bloggar för att jag intresserar mig för människors funderingar om vardagen och känner igen mig på många punkter. Det ger en viss tillfredsställelse.

  6. tomaskarls Says:

    Yvonne: Man hittar ju olika saker i olika bloggar. Jag har ibland funderat på vad det är som gör att jag fastnat för de bloggar som jag fastnat för, för de är väldigt olika.

    Kicki: Personliga tankar, alltså sånt som skiljer sig från mängden o. det politiskt korrekta, är intressanta.

  7. Jag läser ju för att jag känner dig ch hade jag inte läst din blogg hade jag ju aldrig känt dig.

  8. tomaskarls Says:

    Maria: Så är det… :)

  9. Nej du skriver inte trams. Jag läser inte trams.
    Och underhållning, jo ibland är din blogg riktigt underhållande. När du skriver inlägg till exempel. (Subtil hint)

  10. tomaskarls Says:

    Kat: jag vet, värsta bloggtorkan just nu. Flödet av blogginlägg har helt stannat i min skalle…

  11. Gör som jag, sätt in en låt när det råder bloggtorka i hufvudet.
    Eller råder det låttorka också?

  12. Detdär ordet såg inte riktigt klokt ut förresten. Låt-torka alltså.

  13. tomaskarls Says:

    Kat: Allmän torka på allt… :)

Kommentera

