Kvällens vaggvisa

På kvällens spanskakurs, numero uno eller numero dos beroende på hur man ser det, talade vi om internet o. datorer. Jag nämnde att jag har en blogg. Ifall någon av de spanskastuderandena eller lärarinnan hittar in hit, så ska jag spela en låt av en spansk rockpoet som avslutning på den här dagen.

Artisten heter Jarabe de Palo, o. var populär i Spanien när jag var där. Hur det har gått för honom efter det vet jag inte.

4 svar to “Kvällens vaggvisa”

  1. Lärarinnan ;) Says:

    ¡Hola Tomás!
    Sí, yo te he encontrado y he escuchado la ”nana”.
    A mí también me gusta Jarabe de Palo.
    Y la película de Woody Allen me gustó más de lo que me esperaba.
    ¡Buenas noches a todos!

  2. tomaskarls Says:

    Lärarinnan: Hola! Que bien que me encontraste. Después de la classe me di cuenta de que no es tan facil encontrar este blogg que dije, es decir atraves Google :)

    A mi me gusta mucho Jarabe, sobre todo los textos. En Granada me fui una vez a un concierto con de Palo :)

  3. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Si, me gusta.. soy marinero. Soy capitan.

    Man blir lätt lite begränsad om man måste skriva på spanska i din blogg.. men musiken gillar jag iaf.. nu ska jag ha låten på i bkagrunden då jag äter min chokladöverdragna munk! Hoppas du får en bra sabbat!

  4. tomaskarls Says:

    Tank: Du kan skriva på franska om du vill, men då blir jag ganska begränsad i vad jag förstår :)

    Jarabe de Palo sjunger på franska oxo, om jag inte minns HELT fel.

    Chokladöverdragna munk… Usch va äckligt!!! :)

Kommentera

