Mojängen

Jag har funderat hela dagen på vad det var för mojäng jag fick med mig hem från krogen igår, o. tror mig nu ha kommit fram till ett svar.

Utgångspunkten var att mojängen var något väldigt avancerat, ett tekniskt mästerverk som jag inte förstod mig på. Slutsatsen är inte lika smickrande.

Vad det är frågan om är helt enkelt ett fyllehjälpmedel, både för festen o. för hemfärden. Notera haken som ser ut som hanen på en pistol, det är egentligen en kapsylöppnare. Lampan är till för att man lättare ska hitta hem sen. Den kromfärgade delen som är rörlig, är till för att man ska kunna fästa mojängen i byxorna. Nu när jag tänker på det så talade tjejen i baren faktisk om ”housuissa”. Så måste det vara…

Spelar: Seeman/Rammstein

7 svar to “Mojängen”

  1. Men här var det ju nu! Det ultimata hjälpmedlet för oss fyllerister! Måste ha. Jag är vida känd i stan att jag inte brukar hitta hem. Lampan kan komma väl till användning! :)

  2. Och jag som fick helt andra associationer. Fy mig…

  3. tomaskarls Says:

    Propaganda: Den kan ju komma väl till hands fast man är nykter oxo :)

    Kat: Jasså… :)

  4. Vibrerar den också? ;-)

  5. Tankesultanen, yrar.. Says:

    *suckar* Ja se qvinnor.. alltid har de snuskig fantasi.. l’esprit mal tourné.. Anna mun kaikki kestää!! ;)

  6. tomaskarls Says:

    Anni: Inte vad jag har märkt, nej :)

    Tank: Du oxo tydligen :)

  7. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Tss.. :)

Kommentera

