Prisma fredag klockan 17

  • Svårt att hitta parkeringsplats, vilket resulterar i…
  • …lång väg att gå från bilen till affären.
  • Lång kö till McDonalds
  • Mycket folk
  • Fullt av köpvagnar
  • Tjockt av vagnar att skjutsa barn i
  • Köer till kassorna
  • Plånböcker öppnas
  • Kort dras
  • Kassar packas
  • Suckar dras

Jag gjorde misstaget att missa äggen när jag gled fram i strömmen av folk, en ström som gled fram med samma bestämdhet som en lavaström. När jag kommit till brödet insåg jag att äggen fanns ganska i början, där bakom drickat. Jag började gå mot strömmen av folk. Det var inte det lättaste. Jag möttes av arga blickar som sa ”du kan inte göra så här, du kan inte gå åt det hållet med din kasse vi ska alla gå åt det andra hållet med våra kärror. Äggen tar man i början eller så är man utan”.

Men jag hittade äggen, o. är nu en lycklig man :)

Det är fredag. Vad händer i helgen? Cuentame (Säg mig! Berätta!)

8 svar to “Prisma fredag klockan 17”

  1. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Jag ska tända några ljus och fira sabbaten. Och imorrn skall jag flytta över alla mina filmer till min nyinköpta externa hårddisk. Och på kvällen skall jag titta lite djupare i flaskan.. Ha en trevlig sabbat!! Shalom! ;)

  2. I morgon ska jag förmodligen städa, och jobba lite med min forskning. På söndag bär det av till föräldrahemmet för att fira fars dag. I kväll har jag varit på marthornas smörgåsfest och är mätt och belåten :) *hick*

  3. tomaskarls Says:

    Tank: Aja baja med flaskan!! Använd glas som vanligt folk!! :)

    Yvonne: Du kunde kombinera dom två, forska om städning :)

  4. Globetrotter Says:

    Skall ut på ett par öl ikväll (endast ett par) och imorgon blir det att packa väskan för att fara iväg till Thailand :) på söndag

  5. Har just avnjutit god husmanskost med maken. Det blev hemgjorda nötfärsbiffar med god sås gjord av stekskyn, buljong och ett par matskedar creme bonjour. Till det hade vi kokt broccoli, svartvinbärsgele och potatis förstås.

    På agendan står vitsordsgivning då perioden nu är slut och sedan att sätta in desamma på skolans dataprogram. Det kan man numera göra hemifrån via fjärrskrivbord – suveränt!

    Apropå shopping i stormarketar, så kan jag meddela att det hör till de saker jag helst avstår från. Köer och folk som står med baken ut i mjölkdiskens dörr och funderar med sin make om de ska ha fem eller sex liter. Att handla mat ska gå fort, helst under 10 minuter och det kan man göra härute på vischan, även i den nya S-marketen.

  6. tomaskarls Says:

    Globis: Bra att du säger ”ett par”. Det är ännu lite tolkningsbart :) Men ska man sitta i ett flyg till Thailand nästa dag så är det nog bäst att ett par bara blir ett par :)

    Kicki: Ha, ha, ha…. Dom glömde jag att nämna, dom som fastnar i mjölkdisken :) Jag går oxo helst till mindre affärer.

  7. Och först nu förstod jag bilden…

  8. tomaskarls Says:

    Kat :)

Kommentera

