Hemma hos mig lördag klockan 10.10

Har suttit här (framför datorn) över en timme redan, sippat kaffe o. kollat det senaste i cyberrymden.

Dagens program består i att sanera diskbänken efter gårdagens Pasta Carbonarakockande o. sen gå in till stan o. shoppa någå kläder. Det skulle behövas nu, lite nya kläder alltså.

Diskandet går av sig själv. Jag har faktiskt inget emot att diska. Man får en inre tillfredsställelse av att se resultatet. Värre är det med shoppandet (jag har antagligen varit in på det här tidigare, men det får ni stå ut med). För att få skaffat nya kläder måste jag ta mig själv i kragen, släpa mig själv in till stan o. knuffa in mig själv i en affär. Sen måste jag vakta på mig själv så att jag inte går ut ur affären utan att ha uträttat något. Tufft liv, eller hur!!??!?

Tråkigt väder verkar det vara idag. Regnet smattrar på fönsterrutan.

Nå, om man sku börja med att äta någå kanske…

2 svar to “Hemma hos mig lördag klockan 10.10”

  1. Att shoppa kläder suger verkligen, hoppas du ändå hittar något som du trivs med!

  2. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jag hoppas verkligen att jag inte hittar på någon ursäkt för att låta bli :)

Kommentera

