34 jävla år

Idag har jag fyllt 34. Eller tjaa, rent tekniskt fortsätter jag väl att fylla ännu några timmar. Fram tills jag går o. lägger mig tänkte jag hålla på, sen får det vara färdigt med fylleriet för i år.

Dagen har firats utan dessto större utsvävningar. Kaffe o. tårta i Byhåla var höjdpunkten. Lille A., snart fyra år, frågade under kafferepet hur det var möjligt att Tomas fyller när han inte får några presenter. Ungefär som han för en dryg vecka sedan undrade hur det var möjligt att äta Tomtegröt (risgrynsgröt) utan att få några julklappar samma kväll. Jag förklarade sanbbt att när man blir äldre är det inte så viktigt med presenter.

När jag som barn hörde sånt som jag just förklarat för Lille A. brukade jag tänka att nog blir livet eländigt som vuxen. Man får inga presenter när man fyller, o. man bryr sig inte ens.

Nåja, detta om detta. Det är inte bara jag som fyller år idag faktiskt. Jag känner till två andra bloggare som oxo har födelsedag idag. Det är bloggaren Ari o. bloggerskan Mymlan. För att vi inte helt ska bli utan presenter, så lämnar jag en sån åt oss gemensamt här. Till Ari o. mig en trudelutt av Metallica. Till Mymlan, en sång av Depeche Mode. Jag har på känn att Mymlan gillar den mer.

Observera att Metallicas trudelutt oxo har spansk text här.

18 svar to “34 jävla år”

  1. Det kunde du ha påminnt mig om, Tomas! Nåja, skyll dig själv då… Vid lämpligt tillfälle ska jag därför bjuda dig på en örfil… till kaffet! ;-)

  2. Men ibland får man åtminstone födelsedagskort fast man är vuxen… ;) Grattiskram!

  3. tomaskarls Says:

    Anni: Kunde jag kanske ha gjort…. :)

    Yvonne: Tack så mycket!! :)

  4. Tack, vad snällt! Å grattis Tomas!

  5. Antingen är jag ”bannad” eller så är worldpress otroligt trög ikväll…

    I vilket fall: Det jag tänkte kommentera var att Lilla E är en mycket klok ung man. Klart man borde få presenter när man är stor också. Absolut. Och man borde absolut få julklappar när man äter tomtegröt, alltid.

  6. Antingen är jag ”bannad” eller så är worldpress otroligt trög ikväll…

    I vilket fall: Det jag tänkte kommentera var att Lilla A är en mycket klok ung man. Klart man borde få presenter när man är stor också. Absolut. Och man borde absolut få julklappar när man äter tomtegröt, alltid.

  7. Worldpress är trög ikväll. Och jag skrev fel unge i första kommentaren :)

  8. Tankesultanen, yrar Says:

    Skål kosmonaut!! Jag trodde det var i mars du fyller 35.. men det är antagligen Herr Hvit som fyller 34 år då.. eller något i den stilen.. trodde iaf att DU var äldre än jag.. men ack så fel jag hade.. Hursomhelst, jag bjuder dig på en Urkel då du kommer till stan!! Erbjudandet är dock bara giltigt t o m 2008-11-30 så jalla! ;) Gratulerar brorsan!! :)

  9. Du ska få … en kommentar i alla fall :-)
    Gratulerar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    hm, kom att tänka på att jordens alla levande varelser måste samsas om 365 (några udda 366) födelsedagsalternativ. Så du har nog inte vart ensam idag tripple + x

    nilla

  10. Gratulerar på födelsedagen. Då jag var 51 år var jag tre gånger så gammal som du var då. När blir jag dubbelt så gammal som du?

  11. Grattis i efterskott!

  12. tomaskarls Says:

    Ari: För all del… :)

    Kat: Ja, vem är det som är trög egentligen?? :)

    Tank: Ja, man kunde ju tro att jag är äldre när jag är så mycket klokare. Ha, ha… :)

    Nilla: Tack för det!! :)

    hsg: Tack! om du var tre gånger så gammal som jag när du var 51, så blir du aldrig dubbelt så gammal som jag, oavsett hur gammal du blir :)

    Micke: Tack för det! :)

  13. Vi blir med tiden mer och mer jämnåriga med våra föräldrar om vi får leva.

  14. tomaskarls Says:

    hsg: Igår på kafferepet sa jag åt faster o. hennes gubbe, o. åt morsan o. farsan att det känns som att dom aldrig blir äldre utan bara jag. Det känns som att jag håller på att komma ikapp dom.

  15. Grattis till fylleristen! :)

  16. tomaskarls Says:

    Mysis: Tack för det! :)

  17. Lavemang™ Says:

    Grattis från mig med (lite i efterskott)… nog är du gammal. Annat är det med mig själv. Ung och viril som jag är!

  18. tomaskarls Says:

    Lavis: Tack! Men din tid närmar sig :)

Kommentera

