Drömmar

Inatt drömde jag om en massa folk från min klass i lågstadiet. De hade olika roller. Om man kan kalla det roller, ni vet hur det är med drömmar. När jag tänker på det så var de här drömrollerna speglingar av den relation, eller den uppfattning, jag hade om de här personerna under lågstadietiden.

Sen drömde jag att jag var på ett test för ett jobb jag sökt. Det var ett riktigt psyktest. För det första lät man deltagarna vänta en timme efter utsatt tid innan det började, för att öka nervositeten. Sen gav man avsiktligt otydliga o. motsägelsefulla instruktioner. Typ, ”börja med fråga 1 på sid 15”, när fråga 1 fanns på sid 1. Sen, efter en stund, sa ledaren för testet mitt i allt att frågorna i de olika frågegrupperna skulle besvaras inom en viss tid, något man inte sagt från början. Texten var liten, uppställningen otydlig, frågorna handlade om allt från matematiska problem till matlagning. Dessutom spelade man hög o. irriterande musik hela tiden.

Jag skriver det här för att jag kom på att det lär ska vara hälsosamt för psyket att berätta åt någon vad man har drömt. Det är väl någå indianer som kommit på det tror jag…

2 svar to “Drömmar”

  1. OM det nu hade varit så att du också gillat Adam Alsing kanske du kunde ha deltagit i den här tävlingen med din dröm :) http://www.mixmegapol.se/program/antligen-morgon/dromfrukost

  2. tomaskarls Says:

    Yvonne: kanske det?! :)

Kommentera

