November rain

Idag när jag cyklade över bron till Brändö kom jag att tänka på att det är just det här som Guns N’ Roses sjunger om. Himlen var grå, vinden blåste ända in i själen, regnet tvättade ansiktet o. kläderna jag hade på mig o. alla jag mötte gick o. tittade ner i marken.

Annars har jag inte gjort så mycket vettigt idag. Jobbsökardagiset var stängt. Jag kommer annars inte att vara där mer, i år iaf, eftersom jag ska jobba inom pälsbranschen resten av året. Sen får vi se hur landet ligger i början av nådens år 2009.

Lite vettigt har jag ändå gjort. Jag praktiserade som brevbärare när jag kom hem. Så här var det. Jag öppnade postlådan o. tog upp det som fanns där. ”Oj va mycket post jag har fått!”, täånkte juag. Men när jag kollade närmare på adresserna så märkte jag att all post var åt grannarna, så där stod jag o. sorterade post i novemberregnet.

Spelar: La Vida Tómbola/Manu Chao

7 svar to “November rain”

  1. Tankesultanen Says:

    Men var inte både du och brorsan (din riktiga, inte jag..) allergiska? Hur går det med näringen just nu? Är det en lukrativ bransch trots lågkonjunkturen eller?? Ska du jobba med ekonomin?

  2. Det kanske är din nya framtid!!! Brevbärare :-)

  3. Det kanske är din nya framtid!!! Brevbärare :-)

  4. tomaskarls Says:

    Maria: Det kanske var en vink ovanifrån om vad som är mitt kall?! :)

  5. tomaskarls Says:

    Tank: Det går upp o. ner i den branschen. Ska jobba med lite av varje. Om man skulle vilja hitta på en fin titel åt mig, så kunde man kalla mig pälsningskonsult. Det är väldigt luddigt o. dit ryms nästan vilka arbetsuppgifter som helst :)

  6. Tankesultanen Says:

    Pälsnäringskonsult tycker jag låter snäppet finare. Bra! då ska jag skriva det åt morsan i mitt nästa sms åt henne. Hon frågar så ofta hur det går för Carlos. :)

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Gör det du! :)

Kommentera

