James Bond

Igår såg jag den senaste Bond filmen. Det var på Gloria i Vasa, tillsammans med Mr Ken o. Mr Tomas (en annan Tomas än jag). Mr Lavemang (som egentligen heter något annat) skulle oxo ha varit med men han blev sjuk. I vilket fall som helst så uppnådde han, som vill kalla sig Lavemang, den ärevördiga åldern av 34 just igår. Så grattis så mycket!!!!

Om Bondfilmen kan man väl säga att det blir mindre o. mindre Bond i varje bondfilm. Det kunde vi konstatera på trappan till Gloria efter filmen. Den klassiska replikan ”Bond, James Bond” fanns inte ens med. Inte heller såg man något av Q, o. med tanke på antalet brudar som var med så börjar Bond bli gammal.

Nåja, jag tyckte att filmen hade en bond-attityd ändå. James Bond är en attityd, en attityd som många önskar att dom hade.

13 svar to “James Bond”

  1. Hej !
    Vilken stilren och snygg blogg du har!
    Jag var också och såg Bond i veckan …håller med dig… de går längre och längre från orginalet…
    Man kan ju inte klaga på action och stunts…. men när man kommer ut efter filmen finns det en hel del hangups som man inte riktigt får ihop…
    Man analyserar väl för mycket som vanligt….. ; )
    Trevlig helg!
    /Janne

  2. Som Hugh Hefner då alltså. Gammal och med många brudar.
    Men Q, vad är det för trams, klart Q ska vara med.

  3. Apropå Bond så kommer min favoritbondfilm ”Live and Let Die” på tv i kväll :) Maken sa i går att vi skulle gå och se den nya Bond-filmen nån kväll och gå på pizza efteråt. Hoppas att det blir av, vi är inte särskilt flitiga biobesökare. Jag tycker också att det har blivit mindre Bond i filmerna med åren, tyvärr, och härom dagen stod det också i Bladet att det är så. Han måste följa med sin tid. Må he?

  4. tomaskarls Says:

    Gardenlife: Roligt att höra att du gillar bloggen! Hoppas att du fortsätter att surfa in hit :)

    Precis, som du säger, när man kom ut så var det en hel del trådar som hängde löst.

    Kat: Säg det… :)

    Yvonne: Jag tycker att du o. maken ska gå o. kolla den nya bondfilmen!!! :)

  5. Lavemang™ Says:

    Nu är jag frisk igen, och för att motbevisa detta, alternativt så ett frö av tvivel i era hjärnor påstår jag följande:

    Den bästa bond-filmen och bond-skådespelaren är:

    – On Her Majesty’s Secret Service
    – George Lazenby

    och jag menar det faktiskt!

  6. tomaskarls Says:

    Lavis: Ok, jag kan inte påminna mig vilken film det är.

  7. Lavemang™ Says:

    det är den där filmen där George Lazenby har huvudrollen.

  8. tomaskarls Says:

    Lavis: Ja, det förstod jag nästan :)

  9. Nej, Quantum of Solace är sannerligen inte någon bra Bondfilm. Recension finns på min blogg. Däremot är On Her Majesty’s Secret Service riktigt, riktigt bra!

  10. Lavemang™ Says:

    hmm jag hittade denna intressanta intevju på nätet :

    http://www.swindonweb.com/event/?m=492&s=499&ss=0&c=2476&t=George+Lazenby%3A+Interview

    där följande är sagt:

    But if you’re a true Bond fan, and someone who appreciates Ian Fleming’s 007 character for what he should be – a hard hitting, hard-nosed, no compromise charmer who oozes sex appeal – then George Lazenby has to be the best ever to utter the immortal phrase.

    samt detta:

    So, finally, it’s well documented that when people look back on OHMSS (On Her Majesty’s Secret Service), they say it was the best Bond movie for the music, the best for the story and the script, and the best for the action. There was also no gadgets.

    fastän jag inte sett den nyaste filmen ännu låter det som om det finns flera likheter mellan dessa två filmer och deras huvudpersoner.

    – inget tekniskt rackeri ala Q
    – en hård bond

  11. tomaskarls Says:

    Lindborg: Om du länkar till din blogg så ska jag läsa din recension :)

    Lavis: Nu tycker jag att du recenserar filmen på indicier :)

  12. Lavemang™ Says:

    recencerar? jag? va? vilken film?

    Jag plussar bara mina erfarenheter ihop med vad jag hört om den nya för att bygga upp allt för höga förväntningar på den nya filmen så att jag sedan kommer att kunna dissa den.

  13. tomaskarls Says:

    Lavis: Hmmm…. Du får meddela vad du tycker sedan…

Kommentera

