Tomas tipsar

Ni som kan se Sveriges TV 4 o. inte har något annat för er kl. 20.20 ikväll finsk tid kan kolla på Kalla Fakta.

Ämnet är fett o. medverkar gör bland andra den bloggande läkaren Annika Dahlqvist.

4 svar to “Tomas tipsar”

  1. Vi borde begära skadestånd av dessa kostrådgivare som narrat oss i 30 års tid. Jag försökte i min tur narra mina föräldrar att dricka skummjölk och låta bli smör och grädde. De var kloka nog att inte tro på mig. Nu äter jag gröt med 3% fetthaltig mjölk. Alla gör det så mjölken i de röda förpackningar tar ofta slut tidigt på kvällen i affärerna.

    Tänk så mycket gott man missat för att man blivit fettskrämd. Det harmar mig mycket att jag har trott på myten om mättat fett. Jag fick mina kranskärl röntgade för ett par år sedan och det fanns ingen tillstymmelse till förträngningar fastän de väntade sig det. Då började jag förstå att det har med ärftlighet att göra.

    Jag har sedan många år litat på saxofonisten, civilingenjören, miljömannen, musikläraren och västerbottningen Gunnar Lindgren född samma år som jag.

  2. tomaskarls Says:

    hsg: Jag kan inte säga annat än, amen to that!

  3. Är bara ledsen för min far som framlevde sina sista år i sällskap med skummjölk, becel och rypsolja som fick all mat att smaka likadan. Inte levde han länge för det och jag skulle ha unnat honom gräddsås och smörstekt kött som han tyckte så mycket om.

  4. tomaskarls Says:

    Kicki: Jo, jag minns att du nämnde det en gång.

Kommentera

