Torsdagmorgonsnartförmiddag

Det händer ungefär lika mycket i mitt liv just nu som det skrivs på den här bloggen. Dagarna rinner iväg. o. jag vet ännu inte vad jag ska bli när jag blir stor.

Det roligaste, o. mest utmanande, jag har gjort den här veckan är att jag kockat med Lille A. på eftermiddagarna. Detta eftersom hans morsa (min syrra) är bortrest, hans farsa jobbar o. både mormor o. morfar jobbar. Igår gjorde vi en Bolognese sås med pasta. Han hjälpte mig förstås, o. frågade en miljon frågor. Hälften gällde nog när det var dax för honom att hälla pastan i det kokande vattnet.

Men sen när det var dax att smaka på härligheten ville han inte ha. Nä, pasta o. Koskenlaskija skulle det vara. Nåja….

Jag såg att det är dax för Beaujolais Noveau idag, vinvärldens mest lyckade marknadsföringstrick. Man säljer ofärdigt blaskvin för överpris o. folk som dricker det, ganska många iaf, tror att dom är hippa. Själv tänker jag mest på min artikel i Husis från ifjol, när jag hade skrivit om BN o. stavat det fel fast jag enkom kollade stavningen. Usch va pinsamt !! :(

Nämen, vi fortsätter o. ser vad som händer….

6 svar to “Torsdagmorgonsnartförmiddag”

  1. Tankesultanen Says:

    Japp.. jag kommer ihåg hur jag asgarvade åt dig den dagen..!! Och du har begått ett misstag nu igen.. men denna gång förmodar jag du gjort det med flit för att provocera.. :)

    Har du varit ute och plöjt åkern idag kanske!? ;)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Jag antar att du syftar på rubriken som är ihopskriven. Det är kreativ rubriksättning :)

  3. Tankesultanen Says:

    Nope.. jag syftar på ”Beaujolais Noveau”.. säg inte att du inte märkt!!!!!!!! ;) Skål!

  4. tomaskarls Says:

    Tank: Jo, jag märkte det efter att du gnällde. O. nej, jag skrev det inte fel för att provocera, utan av…. tjaaa, okunskap :)

  5. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Hahahahaaa.. jag har satt dit dig!!! Det måste ha känts förnedrande.. ertappas med byxorna nere typ.. Hahahaaaa.. *garvar* ;)

  6. tomaskarls Says:

    Tank: Runt 70 bloggläsare är inget mot ca 50 000 Husisläsare förra året :)

Kommentera

