Dagens syftningsfel

Har man inget vettigt att göra så kan man hänga upp sig på konstiga formuleringar i tidningarna, som den här.

Med sig hade han sin mobiltelefon som innehöll lättklädda bilder av sin fru Tina som hon hade skickat till honom.

Ursäkta, men hur ser en lättklädd bild ut?

På bilden, franska presidentfrun, lättklädd. Eller, inte klädd alls egentligen.

2 svar to “Dagens syftningsfel”

  1. Dessutom är ”sin” fel pronomen i sammanhanget…

  2. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jag funderade länge va du snackade om, men då hade jag hakat upp mig på det första sinnet. Men det andra är helt klart fel, som du säger. Jag märkte det oxo när jag läste texten, men tänkte att jag inte orkar gnälla på allt. Jag tycker att hela texten var skitdåligt skriven.

Kommentera

