Snöstorm

Det är snöstorm här i Vasatrakten. Snöstorm i ordets rätta bemärkelse. Snön vräker ner o. vinden viner.

Jag körde just från Vasa till Oravais o. det var så på vissa ställen att man nästan måste stanna, eftersom man bara såg en vit vägg framför sig. Vinden är byig o. ryckte riktigt ordentligt i bilen ibland. Naturligtvis är det oxo glashalt.

Jag körde mellan 70 o. 80 km/h, vilket var helt tillräckligt. Ändå var det folk som NÖDVÄNDIGTVIS MÅSTE KÖRA OM.

VA I HELVETE TÄNKER FOLK MED??? VARFÖR MÅSTE MAN PRESSA PÅ I 100 KM/H NÄR FÖRET ÄR ASDÅLIGT???? MARGINALERNA ÄR MINIMALA PÅ VÄGARNA NÄR DET ÄR SÅNT HÄR FÖRE. DET ÄR HUR JÄVLA LÄTT SOM HELST ATT FÅ SLADD PÅ BILEN I SÅNT HÄR VÄDER.

Om folk vill köra ihjäl sig är det deras ensak. Men grejen är den att man oxo riskerar andras liv när man kör oförsiktigt. Det är inte ok. Det är pretty fuckin’ far from ok.

Skärpning!!

6 svar to “Snöstorm”

  1. Usch ja, det där har jag också tänkt då jag varit ute i dåligt väder. Det verkar som att vissa inte alls förstår sig på att ta det försiktigt. Jag var nyss ute på söndagskvällens traditionsenliga stavgång och trodde att jag skulle blåsa bort innan jag var hemma. Att gå var ändå ok, att köra bil i snöyra är verkligen inget man vill göra.

  2. 70-80 verkar vara riktigt fort det med i sån väderlek

  3. tomaskarls Says:

    Yvonne: Hmmm…

    Maria: Nä, det var passligt. Fast det var nog mer 70, o. jag var oxo nere på 60 många gånger.

  4. Inte roligt. Bra att det gick bra.

  5. Precis… så där är det med folk som tänker med röven.. .eller kanske inte ens med det. Dessutom verkar folk som kör mellan oravais och vasa vara superexperter på området.
    Själv satt jag i buss ner till åbo igår, det var väldigt festligt. Men busschauffören fatta att kör sakta iaf.

  6. tomaskarls Says:

    Kat: Jonej…

    Jenny: Kanske det är oravaisborna som kör som dårar?! :)

Kommentera

