Livet på landet

Idag har jag skottat snö o. kapat ved.

Frontlastaren på traktorn krånglade vid snöskottningen, o. motorsågen tänkte aldrig starta när det var dax för veden. Finns det något som kan göra en mer förbannad än en motorsåg som inte startar?! Knappast…

Nu är jag trött o. seg. Imorgon är en ny dag.

Gonatt!

9 svar to “Livet på landet”

  1. Gonatt. Men efter dendär bilden vete tusan..

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Lugn! Jag ser inte ut så där alla dagar! :)

  3. Tankesultanen, svär.. Says:

    Ett segt bredband är nog tio gånger värre.. ARRRGGG!! :(

  4. tomaskarls Says:

    Tank: Jag tvivlar på att du någonsin hållit i en motorsåg, än mindre försökt starta en :)

  5. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Hmm.. jag vet inte om det har ngt med saken att göra.. men jag HAR mjölkat en kossa en gång!!!! ;)

  6. Tankis, gav kon skäppan full eller bara testade du att du fick mjölk att komma då du klämde och drog i spenarna? Jag tar för givet att du menade handmjölkade och att det inte bara var så att du applicerade mjölkmaskinens sugkoppar på kons spenar. Bondebefolkningens barn har i regel högre arbetsmoral och är van att se till resultat av arbetet på ett annat sätt än storstadsborna. Så är det även på utpräglade små bruksorter med ett stålverk eller pappersbruk.

  7. Cykel- eller billås som är frusna tror jag är ännu mera frustrerande!

  8. Tankesultanen Says:

    Men självklart HSG.. självklart var det handmjölkade jag gjorde.. En ko i hagen, så stinn av mjölk.. och samarbetsvillig var den dessutom.. Fast, okej det var nog mest för att testa en gång. Testa om jag skulle kunna bli kobonde.. :)

  9. tomaskarls Says:

    Tank: Imponerande!! :)

    hsg: Den där nästsista meningen borde jag inkludera i mitt CV på något sätt :)

    Cotton: Hå, håååå…… Den som ändå vore så lyckligt lottad att man bara hade ett fruset bil- eller cykellås! :)

Kommentera

