Kvällens käk

Jaha, hörni… Va ska jag hitta på att laga för mat åt folket här hemma ikväll då? Det är lixom en av mina uppgifter nuförtiden, att fixa mat åt dom andra som jobbar o. sliter hela dagarna.

Det bor en liten perfektionist i mig när det gäller matlagning oxo. Jag har svårt att motivera mig om jag ”bara” lagar något ”vanligt”. Fråga sen inte vad ”vanligt” betydet, det vet jag när jag hör det.

Igår blev det en färdiglagad leverlåda pga vissa oförutsedda händelser, så idag gäller det att komma med något vidlyftigare.

Här är mina matlagningsidoler, jag kunde kanske få lite inspiration av dom.

7 svar to “Kvällens käk”

  1. Du har ju tid med långkok!

  2. Tja, det är inte så lätt att få inspiration av dem, då blir det bara selleri :)

  3. tomaskarls Says:

    Maria: Det stämmer!

    Yvonne: Man ska inte underskatta selleri :)

  4. Soppa! Lax- och raksoppa, med mycket dill i.(Kan goras komplicerat om du vill ) Och knackebrod och ost till. Gott i kylan. Tror jag.

  5. Lavemang™ Says:

    sofia… jag är väldigt säker på att Tomas INTE gjorde något ens i närheten av det du föreslog.

  6. Lavemang™ Says:

    mitt förslag:

    – en ask honungsmanrinerad broiler
    – godtycklg mängd djupfrysta grönsaker typ broccoli, majs, ärter & sånt
    – en burk kokosmjölk
    – en burk ananas i bitar
    – en burk bambuskott
    – grovhackad lök
    – kryddor
    – kokt ris

    värm/tillred som du tror blir bäst och njut!

  7. tomaskarls Says:

    Sofia: Låter smaskens, men problemet är att jag inte kan äta någå fisk eftersom jag är algerisk mot det :)

    lavis: Låter smaskens! Ska definitivt testa det där någon gång :)

Kommentera

