Höns i Närpes

Jag tänkte skriva något om dagens händelse i Närpes, o. om djurrättsaktivister. Men det enda jag kommer att änka på är: SUCK!

Djurrättsorganisationen Oikeutta eläimilles pressansvarige, Sari Komulainen, säger sig vara bedrövad, men försvarar ändå dylika aktioner. Det är ju rena rama terroristfunderingar. Är det så vi ska ha det? Att när man är mot något, så är det ok att sätta sig över lagen?!

8 svar to “Höns i Närpes”

  1. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Jag tycker att det enda roliga med detta var att Aftonbladets skribent trodde att NärpeS var en genitivform och därför kallade Närpes för Närpe!! ;)

    I övrigt tycker jag att kött är mord och noterar att sabbaten har börjat vilket dessvärre förbjuder mig att stanna kvar vid datan.. Shalom! :)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Precis, var ligger Närpe? Inte i här i Österbotten iaf :)

    Vadå ”kött är mord”??? Du äter ju kött själv, juu….!!!!

  3. Bifaller med en stor SUCK!

  4. Det är verkligen för bedrövligt! Jag hoppas att de som gjorde det sitter och ångrar sig och gråter och inte kan sova nu då de har fått se på tv att det de gjorde förorsakade att 5000 höns dog :(

  5. Jag hoppas att alla som käkar ägg ångrar sig och gråter över att de medverkar till att fem miljoner tuppkycklingar mals ner levande varje år i Sverige…

  6. Befria genom att döda! Så självklart. Konstigt att inte alla förstår det?
    Nu ska jag slå ihjäl grannens katt. Den är instängd hela dagarna istället för att gå fri och känna vindens fläckt i pälsen…

  7. Jag antar att alla ni som suckar över detta själva har samvetet rent och inte bidrar till att oskyldiga djur dödas? Annars tycker jag det andas dubbelmoral lång väg.

  8. tomaskarls Says:

    Helge: Jo….

    Yvonne: Jo…

    Erik: Jag har aldrig tidigare hört om en tupp som värper ägg.

    Gubben: Var snäll med katten! :)

    Erik (igen): Hur tänker du? För att man äter kött, så borde man inte bli upprörd över att en djurrättsaktivist kväver 5000 hönor o. förstör bondens anläggning?

    Att äta kött o. ägg betyder ju inte att man accepterar lagbrott o. vandalism.

Kommentera

