Pikkujoulut

Gårkvällen var den som vissa vill glömma o. andra inte kommer ihåg. Många företag firade sina julfester, o. det vet man ju hur det brukar gå till på dom. Jag hörde en snubbe på Radio Rock, en lyssnare som ringde in, som sa att firmans julfest var till för att man skulle supa sig redlös o. sen in inte prata om det som hände.

Fast det är väl egentligen idag som det är lillajul. Det känns inte som lillajul för mig. Här sitter jag, o. kan inget annat, tänkte jag nästan säga. Men här sitter jag, o. tänker inte göra så mycket annat, är närmare sanningen. För jag kan ju göra precis vad jag vill, om jag vill. Men ikväll orkar jag inte göra något, har inte lust med något. Nä, jag ska sitta här o. störa mig på min dataskärm som inte är som den borde vara, äta resterna av gårkvällens mat o. kolla en dokumentär om Främlingslegionen.

Jag såg att Tomten var i stan idag. Han satt inne i Rewellcenter o. tog emot önskningar om julklappar. En unge önskade sig en robothund. Några renar såg jag inte till.

Spelar: Live to Rock/Saxon, på Radio Rock

Edit: Jo jag glömde, utöver det tidigare nämnda, så ska jag vinna 6,4 miljoner euro på lotto ikväll.

10 svar to “Pikkujoulut”

  1. Var hittar du egentligen dina bilder?!!

  2. tomaskarls Says:

    Kat: På nätet förstås. Det här är första bilden som kommer upp när man googlar på bilder för ”pikkujoulut” :)

  3. Tack för senast! :-) Fram med staken nu bara och bollar har du säkert redan i grenen! Nu är det pikkujoulu och därmed hela juleländet säkerligen oundvikligt också i år. ;-)

  4. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Haha.. Anni-luv är bara för bra.. l’esprit mal tourné.. hela tiden.. Lyssnade på henne häromdagen på radion, på hennes egen sajt förstås.. hon är ämnad för ngt stort den qvinnan!! :)

  5. Det var det faktiskt.. Ja, jag kollade :)

  6. tomaskarls Says:

    Anni: Tack själv! :)

    Ha, ha… Jag tar fram staken när jag vill det, så det så… :)

    Tank: Anni låter som en femme fatal ibland :)

    Kat: Klart det var… :)

  7. Såg tomas i stan idag, länge sedan sist. Gjorde en konstig Båtresa med Tomas för en herrans massa år sedan

  8. tomaskarls Says:

    Pat: Nä, idag kan det inte ha varit, för jag har inte varit ut på stan ännu. Det var nog igår, lördag :)

    Jag funderade en stund på vilken båtresa du talade om, men nu tror jag att jag har kommit på vilken. Ja, ja… Åren går…. :)

  9. Ja det var ju kul att pröva på att vara blind och full…..

  10. tomaskarls Says:

    Pat. Var det? Jag var inte blind iaf :)

Kommentera

