Onsdag

Det blir inte mycket bloggande när jag är här i Byhåla. Det beror inte på tidsbrist utan snarare på inspirationsbrist. Dessutom är behovet att lägga ut tankarna på nätet inte lika stort när man har folk omkring sig som man kan babbla med.

Jag har inget kul eller okul att berätta heller. Det händer inte så mycket i mitt liv just nu, utan det är transportsträcka.

Ute är det mörkt o. varmt. Gräset lyser grönt på gräsmattorna o. tået (vägen) från riksåttan till föräldrahemmet är glashalt. Där isen smält finns det bara gyttja.

Jo, det som händer är att det ringer en massa folk åt morsan, som är borta, just nu. Under tiden jag har skrivit det här inlägget har jag hunnit tala med både brodern i Åbo o. systern i Zürich. Snart kan jag sätta ”telefonsvarare” till mitt CV.

För att muntra upp oss lite i höstmörkret tycker jag att vi tittar på något vackert.

6 svar to “Onsdag”

  1. Bättre kan du! :-)

  2. :) Vissa av oss bara bubblar av sånt som vi vill berätta, trots att vi har folk runt oss och kanske inte alltid så mycket att komma med. Tjejen på bilden är rätt söt. Hon påminner mig om någon. Markus Fagervall, kanske? :) Idol-Markus alltså… fast du och jag brukar ju inte titta på Idol… men vissa saker undgår man inte att se fast man försöker. Kanske det är hans syrra? :)

  3. tomaskarls Says:

    Anni: Nu är du lika otydlig som Tankesultanen var i sin kommentar till inlägget om snusdomen. Menar du att jag kan skriva ett bättre inlägg eller vill du ha en porrigare bild på Laetitia? :)

    Yvonne: Hon påminner inte alls om någon Markus!!!!! O. tala inte med mig om någon Idol, för dom känner jag inte :) O. i mina ögon överskrider hon nog gränsen för ”rätt” söt :)

  4. Tankesultanen, yrar.. Says:

    *noterar* 3:dje december kl 22:16.. lillördag.. Yvonne hade antingen tappat bort sina brillor eller supit till lite där tror jag.. :) Idol-Markus.. f-n heller.. varför inte säga Knäckebröds-Jesus oxå i så fall.. DEN HÄR tjejen är urläcker!!!!! :) Fast det är lite synd att en så söt tjej har ett öga som är dött.. i glas.. det högra.. *ryser*

  5. Jag menar naturligtvis fler presidentfruar! ;-D

  6. tomaskarls Says:

    Tank: Äh! Vadå dött öga?!?? :)

    Anni: Ok… :)

Kommentera

