Inne i ugnen

Det ligger tre broilerfileér fyllda med fetaost o. inlindade i bacon i ugnen. Så länge jag väntar på att de ska bli klara skriver jag ett helt meningslöst inlägg. Eller på det sättet, att jag vet inte vad jag ska skriva om ännu.

Livet, livet… Här sitter man, 34 år, ensam o. utan jobb. Det var inte så här det var tänkt. Men, ok, det kunde vara värre. Egentligen behöver jag bara tänka tillbax ett par år, eller lite längre, för att inse att dagens situation är mycket bättre än då. Nu VILL jag något, då ville jag INGET. Det är en enorm skillnad.

Vintern är o. kikar innanför dörren igen. Kom in vettja!!!

Efter att magen är mättad med fileérna, nej inte alla tre bara en kanske, o. kyftpotais, ska jag gå till O’Malleys o. se om Laetitia (bilderna i förra inlägget) är där.

Att sånt…

Dax att smaka kvällens käk.

12 svar to “Inne i ugnen”

  1. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Du är väl inte ensam?? Du har ju din Doppelbock!! Den ger en visserligen svåra problem på lång sikt.. men på kort sikt är den din bästa vän! Så skål och kippis!!!! ;)

  2. Vill är bra.

  3. Kippis pohjanmaan päästä! Hittade du Mademoiselle?

  4. Tankesultanen, yrar.. :) Says:

    Nu är vi alla ba för nyfikna.. vaknade du upp hos Mademoiselle imorse!?!? ;)

    Hoppas ni får en bra nationaldag i FINland! Själv ska jag ha en bra fortsättning på sabbaten! Demonstrationer i Salem i dag.. Shalom! :)

  5. När jag läste första meningen tänkte jag: det kanske finns en anledning till att du väger lite för mycket (då jag tänkte att du skulle äta alla tre på en gång) :) Väntar också på att få höra hur det gick i går kväll, om du hittade Mademoiselle. Har några bra (???) anti-raggningstips som jag ska berätta, men det tar vi privat… lämpar sig inte i någon blogg :)

  6. tomaskarls Says:

    Tank: Det lät hemskt det där. Så är det ändå inte…

    Kat: Det är det…

    Nilla: Nej, kanske nästa gång :)

    Tank, igen: Nope, vaknade hemma, ensam… :)

    Yvonne: Jag låtsas som att jag inte hörde det där om vikten :)

    Nä, jag träffade inte Mademoiselle Casta. Inte den här gången iaf :)

    Tycker du det verkar som att jag behöver anti-raggningstips?? :)

  7. Tankesultanen, yrar.. :) Says:

    Har du blivit fet??!? Är så länge sedan jag träffat dig nu så jag ju faktiskt inte vet hur du ser ut längre.. Är det värre än Ahtisaari? ;)

    Själv känner jag mig i dag som om jag vunnit på Lotto.. i går spenderade vi ca 6000kr per hårlös skalle under demonstrationerna i Salem. (3,5milj/550pers) Så nu har jag ett tillgodosaldo på lika mycket som jag kan spendera för att uppnå status quo med flintisarna.. :)

  8. tomaskarls Says:

    Tank: Jag ser nog ganska likadan ut som tidigare :)

    Förövrigt vet jag inte vad du svamlar om…

  9. Tankis: jag har inte sagt att han är ”fet”! Det är han själv som har skrivit att han ”väger lite för mycket”! Tomas: man kan aldrig veta om du kan behöva anti-raggningstips, jag vet ju inte hur du går an när du är ute om helgerna :) :)

  10. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Yvonne: Där slingrade du dig ur en lite pinsam situation med hedern i behåll.. ;)

  11. Du borde komma hit och hålla mig sällskap.

  12. tomaskarls Says:

    Yvonne: Tankesultanen är ett sånt vulgo (vulgär, använder grova ord). Inte konstigt när han är halv fransman o. dessutom invandrare i Sverige :)

    Tank: Att hon gjorde ja… :)

    Maria: Jag borde kanske det.

Kommentera

